Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Hermod Moursund

[#13032] Ytterøy: Ole Simonsen Brustad (f. ca. 1753) og Siri Olsdtr. Wæraas (f. ca. 1758)

Recommended Posts

Guest Hermod Moursund

Ved folketellingen 1801 bodde de på Ole Simonsen Brustads hjemsted og var husmenn med jord.Kan noen hjelpe meg videre med Ole og Siri??Hermod Moursund

Guest Hermod Moursund

Nei, det var lite respons på denne etterlysningen.Kan jo spørre om noen kjenner til disse gårdene (Brustad og Wæraas) på midten av 1700-tallet?Hermod Moursund

Guest Hermod Moursund

Ole og Siri hadde to sønner som het Hans Olsen Wæraas og Thore Olsen Wæraas. Betyr det at Ole og Siri bodde på Wæraas da sønnene ble født? Jeg vet for lite om dette.....Hermod

Guest Bjørn Backman

HEI Har du let i Inntrønderslekter?

Guest Arnstein Rønning

Det har gått lang tid siden første innlegg, og du har kanskje kommet videre?Jeg ser i hvertfall (FS) at ei Maria Brustad er født 1749 på Ytterøy, med foreldre Simen Olsen Brustad eller Overgangsvik og Beret Monsdtr Barstad. Maria kan ha vært søster til den Ole Simonsen Barstad som du leter etter. Simen opplyst født ca 1723 Ytterøy, gift 4. juli 1749 Ytterøy med Beret som er opplyst født 1724 Ytterøy, død mai 1751. Dersom 'din' Ole er født 1753, må han i tilfelle ha ei anna mor.Beret datter av Mons Jonsen Barstad f 1698, død 13. mai, gift nov 1721 Ytterøy med Elen Jonsen Sundseth. Alt - som sagt - fra FamilySearch.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.