Gå til innhold
Arkivverket

[#13037] Amerikasøk


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

Jeg ser at noen har tilgang til folketellingene i Minnesota på 1930 tallet, og håper at de som er i besittelse av den kan hjelpe meg. Jeg søker etter to brødre med navn Alfred og Ingar Johannesen (Johansen, Alfred født i 1885 og Ingar i 1892 begge i Nesna på Helgeland. Takknemlig for all støtte. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

dette er altfor lite opplysninger. Navnene er også for vanlige. Det beste er å følge dem fra folketelling her via emigrasjon (og muligvis Ellis Island) og så til census i USA.I Minnesota var det i 1930 389 personer som het Alfred Joh*.Når emigrerte disse guttene`fra hvor? Legg gjerne lenke her, slik at vi slipper å søke opp igjen. Og, hvor var de i den siste tellingen her i Norge? Var de innom Ellis Island?Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taryn Flolid

Is this the family in Nordland in 1900?[url="http://draug.rhd.isv.uit.no/ftsoek/ftsoek.asp?kommando=bosted&ftaar=1900&spraak=engelsk_britisk&kommnr=1828&kretsnr=001&bostnr=0019&leilnr=00>LenkeCensus year: 1900 Municipality: Nesna Municipality number: 1828 Name of domicile: Røstnæs Number of persons in this domicile: 9. -------------------------------------------------------------------------------- Name Family status Marital status Occupation Birth year Birth place Ethnicity Johan Johansen hf g fiskeri og husmandsplads, fisker og husmand 1857 Nesne Nor Antonæthe Karoliusen hm g husmandskone, husstel og fjøsstel 1859 Nesne Nor Halvdan Johansen s ug arbeider med faderen under fisket 1884 Nesne Nor Alfred Johansen s ug arbeider med faderen under fisket 1885 Nesne Nor Ragna Johansdatter d ug datter 1888 Nesne Nor Ingar Johansen s ug søn 1890 Nesne Nor Trygved Johansen s ug søn 1892 Nesne Nor Alfa Johansdatter d ug datter 1896 Nesne Nor Johan Johansen s ug søn 1900.04.03 Nesne NorHere is Alfred Leaving Trondheim for Duluth,Lenke131413 5 1907 329 4 2489 1 04.05.1907 Alfred E. J. Johans. Finvik ug Fisker m 1885 Nesne Duluth, Minn Stjerne H. Vergel. Bill. bet. i Trondhjem a MeldtHere is an Ingar Johansen with all kinds of other names, leaving Nesna, going to Duluth, MN. To his brother I suppose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Ja her har vi nok de riktige personene. Noe mere har jeg ikke å tilføye. Sprøsmålet er det at Alfred ble gift i Amerika og hvem var hans kone. Han skulle også ha fått to døtre der og hva er navnene? Ingar var ugift, men hans adresse er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Alfred kom til Ellis Island. Søk på Alfred Johonson. Han skulle til 'friend' Knut Johnson i 6224 xxx street, Duluth Minn.Ingar Johansen kom også innom Ellis Island, søk på Ingar Johansen (kjempelett :o). Han skulle til sin bror Alfred som bodde i en postboks: adr.: Box 19, East Duluth, Minnesota.----------http://people.mnhs.org/dci/ kan du søke på Death Index for minnesota. Jeg får opp 42 stk. med navn Alfred Joh*kun en Ingar Joh*,------------Jeg finner ingen i Duluth som jeg med sikkerhet kan si er din Alfred. Det er 2 stk. 45 år gml. som er født i Norge, men de immigrerte i 1905. Da blir det usikkerhet med en gang. De hadde begge barn, den ene bare gutter (og da utelukker vi han), og den andre 2 av hver. Altså var det rart om du har fått info om bare 2 jenter....Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Tampen brenner. Jeg takker Laila og de andre, men kan dere søke viddere. Saken er den at de opplysningene som gis er fra folk som i dag er 80 år og som har hørt det fra sine foreldre etc. og da kan det bli litt feil. Disse to døtrene kan kanskje også være en datter og en gutt. Det som viddere er kommet frem er at den ene trodde kona hette noe som Virginia el.l og at den elste dattra skulle hete Violetta eller Viola. Som vi ser så skal det nok forkomme noen pike/kvinnenavn på Vi.. Kan noen se i folketellingen om det er noen som heter det. Svært takknemlig for hjelp. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Den ene Alfred Johnson var gift med Jennie, hadde fire gutter: Gunnar, Richard, Raymond og Georg.Den andre Alfred C. Johnson var gift med en Gertrude, hadde sønnene Arthur, Trygve og... kan være Slater? og to døtre, Gerda og Lorraine.Altså ingen Vi....Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.