Gå til innhold
Arkivverket

[#13060] Nora Feyling f. 1866 og Gustav Geyer - bosted Porsgrunn


Gjest Tone T. Barstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Gustav og Georg ble ikke født i Egersund ladested eller landsogn. Det kan også ut som om de ble født i Amerika, og det kan se ut som om foreldrene også ble gift der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Har funnet i tlf. katalogen en person G.W. Geier i Secaucus, N.J. Kanskje G.W står for George Washington samme navn som event. hans forfedre. Traff fruen i huset og det kan virke som dette er rette familien. Hun fortalte at Elisabeth som var født ca. 1920 nettopp var død. Mr. G.W. Geier skal jeg ringe og snakke med i morgen. Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Tone Tjensvold Barstad

Hei, Jeg tar dette innlegget fram igjen...Jeg har omsider fått kontakt med oldebarn av Nora og Gustav Geier og mottatt følgende opplysninger:Nora Feyling ble født 6. nov 1866 i Egersund. Hun ble gift med Gustav (Gustave) Geier f. 1865 i Tyskland. Han kom til Norge og arbeidet ved Porsgrunn Porselensfabrikk.Gustav reiser fra Oslo til New York 14.10.1893 som ugift. 30.08.1901 reiser han igjen fra Kristiansand til New York.Nora og Gustav fikk 4 barn i New Jersey, Gustav i 1899, George i 1900, Irvin (Øyvind) i 1905 og Elizabet 1906.Familien var på besøk i Norge 1901 til 20.11.1902 da Nora reiser sammen med sine to eldste sønner fra Oslo til New York.Gustav Geier døde 9. okt 1925 i West Hoboken, New Jersey.Familien bodde i West Hoboken, New Jersey.Det som nå mangler er å finne når enken Nora Geier født Feyling døde. Noen som kan hjelpe?All hjelp mottas med stor takk !mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.