Gå til innhold
Arkivverket

[#13066] Olaus Larsen Buraunet f. 13.07.1832 i Frol


Gjest Janne Högdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Högdin

1) Jag söker föräldrarna och födelsegård för Olaus och när han dog.2) Han gifte sig 18.06.1858 med Sirianna Johansdatter Fergeberg f. 02.07.1825 i Vuku, Verdal. Hon dog 1917 på Buraunet i Frol. Vilket datum?3) De fick dottern Liva Cecilie f. 06.05.1861 i Vuku. Hon blev konfirmerad i Levanger. Fick de flera barn i Frol?Jag har lite långt till den eminenta forskarhörnan i Verdal, annars hade jag ju kunnat ta fram uppgifterna själv. Jag provar här i stället!Tack för all hjälp/Janne H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

I følge FT 1865 ble Olaus Larsen på Buraunet f i Sparbu ca 1832. I tillegg til Live Cecilia f 1861 hadde han sønnen Johan Anthon f 1864.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Berg

Hei Janne. Olaus Larsen var født 13. juli 1832 på Holdeplass. Hans far var Lars Olsen og mor Anne Toresdt. Holde. Det ser ut som han var født på ein plass under Holtan gnr.80 i Sparbu. Lars var frå Verdal. Paret vart gift 2. juli 1824 i Stiklestad kyrkje. Lars var ungkar født 24. desember 1791 på Lundskinvald og pige Anne Toresdt. var 31 år, hmpige frå Hojem i Skogn (Frol). Dei var på Dahlemarken ved gifte. Lars si slekt finn du i Verdalsbok nr. IV side 558. Med hilsen frå forskerhjørnet,biblioteket Verdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.