Gå til innhold
Arkivverket

[#13072] Ane Ingebrigtsdtr. Kjeldstad (Selbu)


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Det er fire-fem kandidater i FT Selbu 1865.Hvor har du funnet henne og informasjonen om Kjeldstad?Foreldre- og besteforeldrekandidater finner du blant annet på Kjeldstad i 1865, Ingebrigt Andersen og Johanna Kristensdatter (finner riktignok ingen datter Ane).Fint hvis du kan supplere med mer informasjon her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Ane var gift med Anders Ingebrgts. Kjeldstad. Han var født i ca. 1866. Kanskje Ane var gift til gården. Jeg er ikke sikke på hvor jeg fikk informasjonen fra. De fikk en datter 28. april 1894 som het Johanna Andersdtr. Kjeldstad. Hun ble senere gift med Nikolay Setsaas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hmmm. Det du sa om Setsaas satt meg på sporet av denne kandidaten - kanskje forbindelsen mellom Kjeldstad og Setsaas var tett (?):LenkeHar du navn på flere barn enn de fire i 1900 (Ingebrigt, Ingebrigt Olaus, Johanna og Anton)? Kanskje navn på barna kan gi oss pekepinn mot navn på hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Johan Marius Setsaas

Hei.Vedr. Anders I. Kjeldstad(1866-1952) og Anne Ingebrigtsdtr. Kjeldstad(1864-1920). De brukte gården Kjeldstad i Selbu i årene 1883-1920. Deres barn var:1.Ingebrigt(1887-1967), tok over gården.G.m.Marit Uglem.II.g.m. Mali Sesseng. 10 barn.2.Ingebrigt Olaus(1890),g.m. Gunnlaug Gresli.Bodde i Trondheim.3 barn.3.Johanna(1894-1967),g.m. Nikolay Mikaelssønn Setsaas(1887-1976). De dreiv Setsaas Østre. 4 barn.( Nicolay er forøvrig bror til min oldefar )4.Anton(1896-1939),g.m.Olga Solem.Bodde i Trondheim. 2 barn.5.Anne(1900),g.m. John Christenssønn Flønes(1896-1979). De bodde i Trondheim. 2 barn. John Chr. Flønes var selv av 'Sandvik-Setsaas slekten' og således tremenning med Nicolay Setsaas.Anne Ingebrigtsdtr. Kjeldstad (1864-1920) var født på Øver-Hårstad i Selbu.Foreldre:Ingebrigt Olssønn d.y.(1825-1915), bruker av Hårstad Øvre, g.m. Anne Gunnarsdtr Aunet(1825-1892.Ingebrigts foreldre var:Ola Ingebrigtssønn Sesseng(1791-1864), g.m.Brynhild Jonsdtr. Moen(1879-1867).Ola var underoffiser, skolemester og klokker.Slekta hans kom egentlig som innflyttere til Selbu fra Bratsberg / Klæbu. Om denne slekten er det forøvrig utgitt en egen bok:' Slægtshistorie over familien fra Brøttem og dens efterslægt Bruraakfamilien' ,Trohdhjem 1915.mvhJohan Marius Setsaas, Selbu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Tusen takk for masse ny informasjon. Nikolay Setsaas f. 1887 er mine barns tippoldefar. Datteren Anna som bor i Selbu er oldemor til mine to gutter og farmor til min mann. Mvh T. Grindheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Marius Setsaas

Hei igjen. Ja, det var flott ! Ettersom din nærmeste familie er av 'Saasan' i Selbu (via Gjerde) , så tar jeg det for gitt at dere har alle slektsoversikter for Setsaas.Som du sikkert vet, har det vært slektsstevner med jevne mellom rom på Setsaas Østre. Senest i 1994 ( 100 år siden delingen av gården.Ønsker du mere info vedr Setsaas, foreslår jeg at vi kjører det via mail.mvhJohan Marius Setsaas setsaasmoen@sensewave.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.