Gå til innhold
Arkivverket

[#13075] Søker etter fam. fra Buøy.


Gjest Magnus Nikolai Asbjørnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Nikolai Asbjørnsen

Noen som kan hjelpe? Søker etter søsken til Sara Marie Andreasdtr Johnsen. Faren var Tømmerman Andreas Johnsen gift med Karoline Monsdtr. Dei bodde på Buøy,Hundvåg i Stavanger. Sara Marie f. 31.03.1868 giftet seg i 29.04.1886 med Sivert Asbjørnsen, (min bestefar), han var sjømann og kokk, men ble seinere los og var siste årene los på nattruten mellom Bergen og Stavanger. De kjøpte seg tomt og bygde seg hus på Buøy, Ikke langt fra Rosenberg, som i seinere tid har ekspropiert hele området der. Er ute etter om Sara Marie hadde søsken, og om noen kan gi meg en ledetråd om hvor de ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Sivertsen

Dette er familien til min gamle tante. Jeg tok en telefon til henne og spurte. Hun kunne bekrefte dette. Damen begynner jo og bli gammel, men hun kunne fortelle at Sara Marie hadde søsken. Hun husket 2 navn, Berta og Antonette (eller noe slikt).Det var vistnok også flere, men hun husket ikke noen navn. Sara Marie må ha vært min tantes bestemor dersom jeg oppfattet henne riktig. Huset du nevner er sannsynligvis min tantes barndomshjem. Dette ble nylig revet i forbindelse med ekspansjonen til Rosenberg.Håper dette er til hjelp.Vennlig hilsenKjell Sivertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Nikolai Asbjørnsen

Hei Kjell.Kan du vere vennlig og ta kontakt påmagniko@online.noslik at vi kan lettere skifte erfaringer her. Ser ut for at vi stammer fra samme gener, med Sivert og Sara Marie som nærmeste utgang.-magnus-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.