Gå til innhold
Arkivverket

[#13076] Gjertrud Jonsd. født i Røros Prgj.


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Jeg leter etter Gjertrud Jonsdtr. f. ca. 1800 i Røros Prgj. Hun giftet seg med Anders Ingebrigts. født i 1785 i Holtaalen Sogn og Pr. Hvem var hennes foreldre? Takknemlig for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Er det denne Anders Ingebrigtsen du mener? LenkeDet nærmeste jeg kommer Olderfetten i Ålbyggboka, er Fætten, men der finner jeg ingenting av interesse.Jeg finner ingen passende Gjertrud Jonsdatter i Røros i 1801. Gjør du?Vet du om Anders og Gjertrud bodde i Holtålen, og i så fall på hvilken gård? Hvis jeg visste det, kunne jeg muligens finne dem i bygdeboka.MVH Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Takk Astrid! Tror jeg er på rett spor nå. Jeg vet de fikk en sønn Ingebrigt som er i født Holtaalens prgj. Han ble gift i Selbu. Han finner jeg i 1865-tellingen for Selbu. Der bor han på Kjeldstad gård. Dette er jo etternavnet til far til Giertrud som du pekte på i kirkeboken for Røros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Anders Ingebrigtsen, enkemann, finner du på Kjelstad i Selbu i 1875.Jeg tok en kikk på Family Search. Anders og Gjertrud Jonsdatter Kjeldsberg giftet seg i Haltdalen i 1828. (Kjeldsberg er et gammelt etternavn på Røros).Hennes foreldre - hvis da dette er den 'riktige' Gjertrud - bodde i 1801 under Evavold i Røros prestegjeld.Mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Takk for hjelpen. Jeg så på Evavold på 1801-tellinga, og fant en Gjertrud på 6 år. Dette kan ikke være den Gjertrud som var født og døpt i 1801. Fant du det en annen plass???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen
LenkeGjertrud, som er født 15/2 - 1801, er ikke med i tellingen (FT 1801 skal vise status per 1/2, slik jeg har forstått det).Du finner (langt ned) hennes foreldre Jon Johannessen Kieldsberg og Kirsten Davidsdatter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.