Gå til innhold
Arkivverket

[#13077] Anne Andersdatter Hevig. Hønefoss.


Gjest Lill-Reidun Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill-Reidun Andersen

Hei.Er det noen som kjenner til hennes sønn, Sigurd. Hvor har han bodd og opplysninger om hans familie. Er veldig glad om jeg får noen opplysninger da han er halvbror til min morfar som vi vet lite om. Min morfar druknet i 1948 så det ble lite prat om han og da også om slektninger på Hønefoss. På forhånd takk. Lill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Lill-Reidun. Litt tynt m. opplysninger du har! :-) Vet du hvor Anne bodde? Når var hun født? Når Sigurd var født? Jeg kan prøve å hjelpe deg...men trenger fler opplysninger. Har heller ikke hørt om Hevignavnet....så jeg må sjekke litt. Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Ninaja....den diskusjonen skulle jeg ha lest før jeg svarte :-) Siden den godeste Thorleif har vært på banen, er det nok ikke mer jeg kan hjelpe til med! :-) Tenkte bare siden jeg bor nær Hønefoss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill-Reidun Andersen

Hei. Til Nina, jeg fikk ingen respons derfor prøver jeg på ny for å finne Sigurd. Fikk kjempegode opplysninger fra Thorleif, takk til deg, men ingen opplysninger om Sigurd. Jeg er veldig takknemlig om noen kan gi meg opplysninger om han da jeg føler at han var en del av min familie og min morfar sin familie. Jeg har ingen å spørre, da alle som skulle ha opplysninger å komme med er døde.Til deg Anne Margrete, moren til Sigurd bodde i Oslogate ? i Honefoss. Hun var født på Havig i Lunder 1860 og hennes aner vet jeg mye om idet Thorleif tipset meg om Andreas Mørchs bok, men om Sigurd aner jeg lite om og han må ha blitt født etter 1888. På forhånd takk. Hilsen Lill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Lill-ReidunJeg tok en titt i folketellingen for Hønefoss i 1900, men jeg vet ikke hva Sigurd het til etternavn, og da ingen ved det navnet bodde sammen med en Anne Andersdtr. ble jeg ikke særlig klokere :-)Har du sjekket folket. i 1900 for Norderhov?Vet du om Anne bodde i Osloveien fram til sin død? Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Jeg trur at jeg har funnet Sigurd i FT 1900. På Gaardhammer i Norderhov bor følgende familie: Gårdsbestyrer Carl F. Johannesen f i Sverige 1870, Anne Andersdatter husholder og budeie f i Lunder 1860 og sønnen Sigurd Carlsen f i Lunder 1893. Carl og Anne var gifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anne Margrete Gilhuus

Heisan Lill-Reidun :-)Har du funnet ut mer om Sigurd?Eller har du blitt skremt fra å bruke dette forumet? I såfall er det synd :-)Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.