Gå til innhold
Arkivverket

[#13087] Carl Julius Rudolf Wetten f.1894 Furnes , Vang , Hedmark 1900, pleiesønn ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I folketellingen 1900 finner jeg denne Carl som pleiesønn på gården Wetten hos Johan Baardsen Wetten og Betzy Caroline Wetten.Jeg lurer på hvem som er foreldrene hans.All den tid der står pleiesønn og ikke fostersønn , kan det vel kanskje være slekt.Jeg jakter på en Carl f.09.11.1894 med foreldre John/Johan og Anne.Etternavnet er usikkert.Det kan være Johnsen , Norbeck eller Baardsen.Se innlegg nr. 12892.Baardsen navnet er kommet til som et alternativ , og derfor er denne pleiesønnen interessant.Kan noen hjelpe meg med å finne foreldrene til Carl Julius Rudolf ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Rune, du finner ikke Carl som pleiesønn på gaarden Wetten i Vang/Furnes i folketellingen 1900! Han befinner seg i Schæffers gade 11 og er født i Kristiania. Finn ut hvilken kirke Schæffers gade sogner til og sjekk denne kirkeboken, det skulle være ganske kurant. Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Hans.Ja slik går det når man ikke engang kan lese hva man selv har skrevet.Det var selvfølgelig Johan Baardsen som kom fra Wetten i Vang i Hedmark.Carl er født i Kristiania.Men at han befant seg der i 1900 , betyr ikke nødvenigvis at han var født i kirken som dekket området hvor Schæffersgt. lå.Men det at Carl har samme etternavn , og er nevnt som pleisønn skulle vel tilsi at de var i slekt? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Tall skal du ha Laila.Du er utrolig.Da kan jeg vel anta at Schæffersgt. lå under Petrus Menighet.Så gjenstår det å finne ut om Carl var født der , eller et annet sted i Kristiania. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Rune, han har ikke samme etternavn, Wetten. En stjerne der betyr at det ikke er oppgitt noe etternavn på Carl men registrator har antatt at navnet var Wetten.Det skulle han ikke ha gjort, skrevet Wetten, kun brukt tegnet for at navneopplysnigen manglet.Det kan lett misforstås hvis en ikke leser tegnforklaringen. Dermed er det ikke gitt han er i slekt. Let nå etter Carl døpt på den datoen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Håper noen kan hjelpe meg å finne fødselen til denne Carl.Jeg vet ikke om dette er rette person , men den Carl jeg leter etter skal være født 09.11.1894.I følge historien døde Carls mor på vei tilbake til Usa rundt 1900 , og Carl vokste opp hos fremmede i Norge. Han ble sjømann og reiste iallefall fire ganger tur/retur Norge-Usa før han hoppet av i New York i 1914. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.