Gå til innhold
Arkivverket

[#13092] Bergliot Sofie Michelsen (Mikkelsen)


Gjest Kjell Mo
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Mo

Bergliot Sofie Michelsen f. 15.2.1897 i Kristiania flyttet til Sandefjord i 1910. Hun var datter av Kristian Martinius Mikkelsen f. 10.2.1867 og Karoline Emilie Kristoffersen f. 1875. Bergliot Sofie ble konfirmert i Sandar kirke 14.4.1912. Hun bodde i Sandefjord i 1921, og ifølge FT bodde hun 1.12.1923 (ugift - midlertidig hushjelp) i Maridalsveien 196 i Kristiania (hos slektninger). Hun hadde flyttet igjen i 1924. Kan noen hjelpe med å finne ut hvor det ble av Bergliot Sofie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Kjell Mo

Bergliot Sofie står oppført i dødsanmerkningsprotokollen som barn av første ekteskap til Kristian Martinius Mikkelsen da han døde i 1927. Ingen i familien kan hjelpe med ytterligere opplysninger, heller ikke Oslo byarkiv. Har noen tips til hvor jeg skal lete videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg står fortsatt uten spor etter Bergliot Sofie Michelsen. Kirkevergen i Sandefjord kan ikke hjelpe, folkeregistreret viser til taushetspilkten. Kan noen hjelpe med et spor, eller gi gode tips om hvordan jeg skal lete videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bergliot Sofie levde i 1927, men jeg vet ikke hvor. Sannsynligvis i Kristiania eller i Sandefjord. Har noen forslag til steder jeg kan lete? Eller kan hun ha reist til Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Ved henvendelse til skifteretten i Sandefjord får jeg opplyst at Bergliot Sofie ikke står oppført som arving etter sin stemor Danna Kirstine Michelsen da hun døde 1.2.1950 i Sandefjord. Hennes bror Aksel Michelsen og fire halvsøsken står imidlertid oppført, noe som kan tyde på at Bergliot Sofie var død på dette tidspunkt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Kjell Mo

Sandefjord folkeregister opplyser at Bergliot Sofie flyttet fra Sandefjord i februar 1922. Det er uklart hvor hun flyttet (utydelig skrift), men det kan se ut som det er til Kristiania. Folkeregisteret i Sandefjord har ingen senere opplysninger om Bergliot Sofie. En ny forespørsel til slektninger har vært resultatløs. Er det noen erfarne slektsgranskere som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Kjell Mo

Hei, og takk for nytt forsøk på å finne Bergliot.FT 1900 viser at Kristian og Karen Kristoffersen bodde i Grimstadg. 28 i Kristiania samtidig med Bergliot. Det var dette ekteparet Bergliot var midlertidig hushjelp hos i 1923.Kan noen hjelpe? Evnt i England eller USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.