Gå til innhold
Arkivverket

[#13095] Michael Peders. født i Askevolds Prgj.


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Leter etter Michael Peders. født i Askevolds Prgj. Finner han i 1865-tellingen der han er 41 år og gift med Gyri Hansd. og bor på Toranger i Sund Prgj. Han har da en datter Oline på 2 år. Oline tror jeg er oppvokst i Austevoll, Økland?? Gyrid Hansdtr. finner jeg at døde 23 nov. 1915, boende i Austevoll, Økland. Fødestedet hennes er Taranger(Toranger?) Takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Hei!Tar opp att dette temaet.Sund FT1865; [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=33&filnamn=f61245&gardpostnr=332&personpostnr=2083&merk=2083#ovre>LenkeGifte 1859, Sund; Lenke Barn f. Tarang(er):1. Hans, f. 1861; Lenke2. Oline, f. 1864; Lenke3. Marthe Helene, f. 1867; Lenke4. Marie Hansine, f. 1870: Lenke (Økland)Opphavet til Michel Pedersen;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Hei. Har også en datter f. 13.2.1876 Sund og døpt 13.4.1876 Sund som fikk navnet Gyri Mikaline. (Har desverre glemt å notere kilde her). Mora Gyri døde 15.11.1915 Austevoll og ble begravet 23.11.1915. Faren Michel vet jeg ikke når døde. Har info om datteren Oline (min tippoldemor) og hennes etterkommere. Send meg mail adresse så kan jeg sende info. Mvh Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.