Gå til innhold
Arkivverket

[#13099] John Bergersen fra Solør? f. ca 1808


Gjest Espen Skjærbakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Skjærbakken

Jeg har en John Bergersen i folketellingen for Furnæs og Vang, 1865, som er logerende på Esbern. Han opgis å være 57 år og født i Løiten, gift med Helene Gudbrandsdatter 59 år f. i Løiten.Ved giftermål i Løiten 30/10-1834:Joen Bergersen 27 år i Kolsetsveen, og Helene Gulbrandsdatter 27 år i Bjerkestuen. fedre:Berger Olsen og Gulbrand Haagensen.Helene Gudbrandsdatter er født 10/1-1809 i Løten, men jeg finner ikke John Bergersen i kirkeboka for Løiten. Finner heller ikke noen Berger Olsen i folketellingen for Leuthen i 1801, men det er et par stykker på Solørkanten, kan det være en av disse? (John Bergersen og kona Helene bodde i en periode også i Espedalen, før 1865) Noen som har ekspertise på Solør området?mvhEspen Skjærbakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

John er ikke ført som døpt i Hof. Det er bare et alternativ - født 1805, men hans far er en Berger Jørgensen.Har du sjekket innflytte i Løiten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Espen Skjærbakken,

Jeg finner fortsatt ikke denne karen, sjøl om jeg finner stadige smådrypp i kirkebøkene.Noen som har sett noe til et foreldrepar fra Solør (Hof prestegjeld) som het Berger Olsen og Rangdi, og som hadde en sønn som het Jon, innflyttet (som dreng på Ommang?) til Løten og konfirmert i Løten i 1824?Klokkerbok Løten 1812-1832 Tilgangslister Folio 631 Jon Bergs …..(alder ikke kjent) til (forkortelse: gårsarbeider?) Omman(g), fra Hofs prestegjeld 447 eller 747 (Alle i 1824) (IKKE i Ministeralboka)Løten Ministerialbok 5 Periode:1814 - 1832 Folio 516 Confirmerede 1824 Nr 26 John Hønningstad, Berger og Rangdi, mådelig (ingen dato for fødsel/dåp) (Ingen andre muligheter i Løten mellom 1814-1831) (Brede Ringnæs. 1807. Berger og Pernille, folio 512)Løten 1812-1832 Klokkerbok Folio 512 Confirmerede 1824 NR 26 Jon Hønningstad (Omang?) Hof Sogn, Berger og Randi, mådelig (1809 er?) naturlige, P747 afgang(?) antegnet 7 mai, confirmeret 24 okt(?) Løten 1832-1850 Klokkerbok Folio 397 Nr 14 Ungkar og Inderst John Bergersen født i Solør, bosted Kolseteier, 28 år, far Berger Olsen Pige Helene Gulbrandsdatter Kolseteier, f i Bjærkeier, 27 år, far Gulbrand Haagensen Forlovere: Even Pedersen Balkeier, Ole Nielsen Grøting (?) nordre Lysning, 5, 19 og 26 oktober, forlangt av brudgommens fader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.