Gå til innhold
Arkivverket

[#13103] Utvandring Amerika


Gjest Frode Aksnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Aksnes

Er det noen sok kan sjekke 1920 tellingen i amerika hvor man finner ;; 1905 minnesota.. bor i Pelican Lake Township , ashby Anius Johnson . Bor sammen med Even K Teisberg Han var da 23 år. Er det noen som kan finne ut noe mer om Anius Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Pelican Lake er i Grant co.Anius Johnson bodde i Pelican Lake i 1910, var da 30 år gammel og ugift og tjener. Immigrerte i 1905, farm-arbeider.alderen kan du gjerne ta med en liten klype salt...er dette ham`? JOHNSON, ANIUS BERTRUM ertID# 1959-MN-008350 Date of Birth:12/16/1876 Place of Birth: OUT OF STATE Mother Maiden Name:not indexed Date of Death: 03/28/1959 County of Death: KANDIYOHIi tilfelle, kan du bestille dødsattesten her: http://people.mnhs.org/dci/ Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel, jeg kom på at jeg hadde sett navnene her før.... og da er det vel mulig at den Anius jeg fant i census er rett, men ikke den i deathcert.Har du noe fler opplysninger? Her i Norge? Hvem var broren hans? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Aksnes

Hei Laila. Anius er fødd 31.10.1882 Verdal Utvandret 20.7.1904 til Ashby Minnesota. Det er nok han som er i pelican Lake.Håper å nøste opp denne 6 år gamle saken. Håper at det finnes ettrkommere Bror hans hette Sigurd og reiste til canada og hadde familie der. De har eg kontakt med men de vet ingenting om anius. Har du flere opplysninger så sier jeg takk.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Hallo......er det 2 identiske temaer nå, det er jo bortkastet å lete likt da....... Kan du ikke be Oldervoll om å samkjøre disse slik at det blir en diskusjon?Jeg fant også denne Anius som var tjener , men vagte å se bort fra ham .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Aksnes

Har ordnet så de samkjører fra i morgen,håper jeg. Eg trur nok ho Laila har funnet rett person. Takker for alle innlegg som kan hjelpe meg med å nøste opp denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.