Gå til innhold
Arkivverket

[#13109] Hvem var kona? Omblie prestegjeld


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Kan noen hjelpe meg med hvem en av mine anemødre var??? Mannen hennes het Thorbiørn Tellefsen f.c.1794 Har ett gårdsnavn knyttet til han Simonstad Larsnæs , Omblie Prstegjeld - noen som kan hjelpe???? ( vet av en sønn: Tellef f 1823)Takk!!!Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

www.familysearch.com har registrert døpte i Åmli 1711 - 1850.En Tellef Torbjørnsen er født der 2.6.1821, døpt 10.6.1821, av foreldre Torbiørn Tellefsen og Gunnild Jonsdtr. Det er også registrert en Anne f. 9.2.1817, døpt 23.2.1817. Og en Anne f. og døpt 15.7.1840, med samme foreldre. Torbiørn og Gunnil gift 12.7.1815, Åmli.Torbiørn Tellefsen er f. 16.2.1793, døpt 3.3.1793. Foreldre Tellef Torbjørnsen og Astri Aslaksdtr. (Søsken Liv f. 94, Aslak f. 95 og Gunnild f. 99. Foreldrene gift 02.7.1792.Her er familien på Simonstad i Åmli, Aust-Agder, 1801:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Problemet her er kona. Det finnes tre aktuelle, dvs i passende alder, Gunnild Jonsdatter i Åmli i 1801, en av dem bor på et annet bruk på Simonstad. Men siden bygdeboka for hovedsognet i Åmli enda ikke er kommet ut, må du nok undersøke vielsen for å finne ut hvem som er den rette.Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Etter det jeg har forstått, er det ingen grunn til å begynne å legge penger til side ennå. men jeg håper jeg tar feil, jeg har også et par tråder krypende inn i Åmli.Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Kjetil S Eidskard

Hei *** Driv og samlar stoff om Åmli - plukka opp mykje her - forfattaren av bygdebok for Åmli hovedsogn er igang - lang tidsramme. Som AMATØR har eg samla ca 52000 med tilknytting Åmli / Fyresdal / Nissedal. Mottar gjerne mail og svarar fort tilbake. *** eidskard@frisurf.no *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.