Gå til innhold
Arkivverket

[#13120] Skifte etter Bendik Andreas Olssen, Bergen, 1937


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Finnes der noe skifte etter Bendik Andreas Olssen, f. 3.3.1858 i Sandviken, Bergen, død 16.11.1937 og hans hustru Marianne Johanne Bendiksdatter, f. 21.4.1861 i Førde? I tilfelle er der notert noen arvinger som jeg kan få opplysninger om?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svaret er at det ikke finnes noe skifte, men så der det da heller ikke riktig Bendik Andreas Olsen. Den det trolig faktisk spørres om her døde i 1910: LenkeDa enken døde i 1947 var det intet til skifte. Dødsfallsprotokollen lister arvingene: 1) Annie Petersen, 2) Arthur Olsen, død, etterlatt seg døtrene Marthea og Borghild, begge USA, og 3) Borghild Samsonsen, død, og etterlatt seg to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Birger Forsmo

Er det muligheter for å få vite hva mannen og de to barna til Borghild Samsonsen heter eller er der sperrefrist på dem?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Borghild Samsonsen døde 1. mars 1925, 28 år gammel. Hun etterlot seg mann Edvard Samsonsen, og barna Wally og Edgar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Kan jeg få lov å spørre om en ting til angående mannen til Borghild? Kom han fra Bergen eller fra Kinn?Veldig takknemmelig om du kan si meg det!mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Borghild Johanne Olsen, født 11. september 1895, datter av maler Bendik Olsen, giftet seg i Sandvikskirken 27. januar 1917 med Edvard Elias Samsonsen, født 1887 i Bergen og sønn av stenarb. Kristian Samsonsen:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Yngve. Jeg hadde bare lyst å fortelle deg at takket være din meget gode hjelp har jeg nå kontakt med mine firmenninger og deres etterkommerre.Og deres glede var minst like stor som min! Enda en gang: Hjertelig takk!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei.Da jeg i går kveld snakket med Borghild, datter av Arthur Olsen (Se innlegg 2, 11.2) spurte jeg henne hvor hennes søster Marthea bosatte seg. Da sier hun hadde Arthur ikke hadde noen andre barn. Borghild var altså enebarn!???Kan det foreligge en forveksling i inførselen i skiftet når det opplyses at Arthur etterlot seg døtrene Marthea og Borghild? Er det muligens en forveksling i skiftet med Arthur's kone som hette Martha? Hun kom forresten fra Stord.Det hadde vært fint å fått avklart dette og takker på forhånd for hjelpen!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.