Gå til innhold
Arkivverket

[#13155] KJENDISER - har Tom Hanks norske aner?


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Nora E. A. Borge ble født i California i 1882 og er Tom Hanks's oldemor (mmm). Navnet høres jo norskt ut. Kjenner noen til Nora's foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Nina Møller Nordby

Det ser ut til at denne Nora var gift med Emanuel Rose som igjen var født i Portugal.-----1920 U.S. Census • California • Alameda • Oakland • ED# 134Her står det at hennes foreldre også kom fra Portugal. Meed et så urnorskt navn finner jeg det vanskelig å tro. Er det noen som finner henne igjen i 1930?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Mulig identisk med Nora E. Silva født 21 Aug 1878, død 26 Sep 1947 CALIFORNIA i ALAMEDA. Far ved navn BORGE.Jeg fant ingen mann i 1920 tellinga, så det er mulig at hun giftet seg igjen til navnet Silva....Eller så er jeg langt på viddene .........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Hadde han (Tom) anlagt bart, så hadde vi - 'bartefolket' (trønderne) - tatt han til vårt bryst som en av våre egne - med en gang! Men husker dere Victor Borge? Kjent entertainer i USA, men han var vel dansk? Så det er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Victor Borge var dansk.Ellers trodde jeg det var kjent at alle store navn og personer har norske aner. Ihvertfall de fleste.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Victor Borge het egentlig Børge til fornavn og jeg tror etternavnet hans var Rosenbaum (det var i alle fall et jødisk slektsnavn i den duren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.