Gå til innhold
Arkivverket

[#13174] Sjøinnrullering - Militærinnrullering, Telemark fylke.


Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Er der mon een som kommer til Kongsberg og som måske vil hjælpe mig? Et opslag i disse ruller for Telemark fylke tidligere Bratsberg amt har Riksarkivet oplyst mig om. Min ane hedder Halvor Halvorsen, han er født 1. december 1791 i Lunde, Bø Præstegield, Telemarken konfirmeret 3. maj 1807 i Langesund kirke. Så jeg ved ikke om han er i sjølegd eller i landlegd. Der står ganske vist landleg v/konfirmationen for det er Lunde sogn. Hans far hedder også Halvor Halvorsen og er fra gården Stavangshaug, Bø, Telemark og han er født i 1758 i Ajer, Lia,Lunde, Telemark. Jeg har fået fortalt, at disse ruller ikke er affotograferet men befinder sig på LA i Kongsberg. På forhånd mange tak for evt. hjælp.Med venlig hilsen Elisabeth P.S. Jeg slår gerne op i Danmark som modhjælp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Hei Elisabeth. Prøver å hjelpe deg litt på vei siden jeg selv leter i det samme området. Fremgangsmåten: Gå inn på DIS-Norge, til 'Søkbare ressurser'- 'Slektshistoriske ressurser'- 'Genealogiske ressurser'- 'Telemark'-, kommunen Bø. Der kan du finne en som tilbyr seg å slå etter i Militære mannskapsruller for XXX 1805-1835. Lykke til. Vennlig hilsen May Karin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Hej May Karin!Tusind tak for dit indlæg - det vil jeg straks prøve. Jeg håber, det kan være vejen frem.Mange venlige hilsener Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Hei bare lurte på om du vet noe om Le`fevre familien,min slekt skulle ha utvandra fra Frankrike,min forfader hadde vært fange hos tyrkerne og hadde klart å flykte,han bosatte seg i Trondhjem,han fikk to barn da disse ble voksne bodde de i Oslo(Christiania),da Napoleons General Francois Le`Febvre døde så søkte de om å få deler arven,er du også i slekt med denne Le`Febvre.Kunne du sende meg noen opplysninger på min e-post:dawidhow@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.