Gå til innhold
Arkivverket

[#13183] Hva er en skarpretter?


Gjest Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bjerkevoll

Det er nesten rett.I følge Aschehaug en person som fullbyrder dødsstraff (oppr.bare ved halshugging i motsetning til en bøddel som også utførte andre former for henrettelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo Rune Ugulen

Pussig då at skarprettarkvitteringar eg har sett frå siste del av 1600-åra og byrjinga av 1700-åra også inneheld kvitteringar for andre kroppsdelar enn hovudet, som t.d. hender..., og einskilde umiddelbart mindre livstruande former for statleg utført tortur, som t.d. pisking og brennmerking.Elles var han også kjend som mestermannen, og hadde som hovudoppgåve å utføre den korporlege avstraffinga som vart idømt ymse 'misdedere'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Og jeg har sett det samme fra begynnelsen av 1600-tallet. Andre oppgaver skarpretteren/mestermannen hadde var brenning på bål av både mennesker og voldtatte dyr, begravelser av både henrettede og de som tok selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det kjem av SKARP,han skjerpa sikkert øksa først. At han tok på seg ekstrajobbar som også var godt betalt er jo forståelig.Å kappe hovudet av ei kvinne her i bygda 1711 kosta 30 daler,kva han fekk for å settja hovudet på stake minnest eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.