Gå til innhold
Arkivverket

[#13195] Hvem var oldemor? N-Trøndelag


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Leter etter oldemors slekt - hun her Kirstine (Kristine) gm Olav O. Heggdal f.1879 i INderøy - flyttet til Namdalseid - vet av datteren Målfrid f.1914 - vet ikke mere om oldemor, mulig hun var fra Namsos -kan noen hjelpe meg?MVH, Gurli H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ta en titt i vigselsboka så finner du hennes pikenavn, fødselsdato, sted og far.Vet du noe mer om henne, når hun er født etc? Hva het barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Jeg kjenner til navnet Sagbakken ja - så det er sikkert rett - jeg vet ikke noe om oldemor mer enn jeg skrev ovenfor her - er ikke vokst opp med dette så jeg prøver og lete etter min 'nye' familie - hun er vel f. rundt omkring det året oldefar er født da sikkert - jeg kjenner bare til deres datter Målfrid --- lite og gå på jeg vet det..Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

I bygdeboka for Namdalseid kan en lese: Olaf Olson Hegdal, f. 1878, d. 1960, g.m. Kjerstina, f. Sørhøy, Skage, 1884, d. 1969.Her er nevnt fem barn. Skage tilhører Overhalla kommune.Ellers er det sikkert etterkommere som kan hjelpe deg (jeg kjenner til noen av dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Jeg fant Kjerstine Sørhøi som kokkepige hos Jørgen Furre i Overhalla i 1900 - men hvem var hennes foreldre tro???? Noen som vet????MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.