Gå til innhold
Arkivverket

[#13199] Oppslag i fødte Enningdalen, Idd, i 1823


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Jfr tema 13150Har noen mulighet til å sjekke om det ble født en Elias Bryngelsen i Enningdalen den 28. desember 1823?Han kom over til Vassbotten i Naverstad, Sverige, i 1850 med oppgitt bosted Enningdalen.Elias døde 15. eller 20. mars 1915 i Vassbotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Jeg kan ikke finne noen døpte med navnet Elias Bryngelsen eller Brynildsen i kirkeboka for Idd i tiden rundt 1823. Enningdalen kirke lå under Idd. mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dåpen kan ha blitt holdt i Halden, dessverre slutter mine kirkebøker for Fredrikshald noen måneder før Elias ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Kan fødselsdatoen ha vore 28/2 1823?I så fall kan det vere Elias oppe fra Aremark:ELIAS BRYNILDSEN Christening: 06 APR 1823 Aremark, Ostfold Father: BRYNILD EVENSEN Mother: XSTINE ANDERSDRBrynild Evensen Birth: 1793 Bergstrom, Aremark, Ostfold, Norway Spouse: Christine Andersen Marriage: 24 MAR 1818 Aremark, Ostfold, Norway Record submitted by a member of the LDS Church.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Ja, denne Elias synes jeg Nina bør se mer på. Laila nevner jo i et innlegg i dedatten (13150) at det faktisk ser ut som det står Marker som fødested i et husforhør. Aremark og Marker 'hørte' sammen på den tiden. mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Lars Hennum Hansen

Jeg tror jeg har vært borti det navnet, Elias Bryngelsen.... Stemmer det hører du fra meg i løpet av et par dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.