Gå til innhold
Arkivverket

[#13202] Embla, forfedrebok eller etterkommerbok for å få med alle navn ?


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Jeg har ført inn alle navn funnet til nå i Embla, da jeg skal skrive ut forfedrebok, kommer det bare ut direkte linje på forfedre og barn av disse. Er det sånn at jeg blir nødt til å sette en av mine forfedre i fokus,så lage etterkommerbok av disse for å få med meg alle navnene ?Er det noen som vet noe om dette, så trenger jeg sårt hjelp til hvordan jeg eventuelt gjør dette. Har prøvd å ringe Embla, men der var sjefen på tur til England.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Du setter alltid den personen som er utgangspunktet for rapporten i fokus på personskjemaet. Dersom du lager en forfedrebok på denne personen, gir rapporten, som du skriver, en anetavle (oversikt over foreldrene, besteforeldrene, oldeforeldrene m.v. til denne personen) samt barna til disse. Dersom du lager en etterkommerbok til en person, gir rapporten en oversikt over alle etterkommerne til denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Elsebø

Hei Marie.Først må du ha lagt inn forfedrebok under rapporter. Dersom du har registrert personer som det er sammenheng mellom oppover og nedover gjennom generasjonene er det bare å ha den personen du vil ha forfedrebok for i sentrum og dobbelklikke på forfedrebok. Embla har også eget brukerforum der du abonnerer på meldinger og kan legge inn spørsmål og følge med på 'råd og dåd' om flere tema.Hilsen Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Takk for svar og tips!Det jeg hadde håpet i Embla var å kunne sette meg selv i fokus, og ta ut en forfedrebok, og alt jeg hadde ført inn kom ut, men det gjør det ikke !F.eks: min 5xtippoldefars barn og deres barnebarn igjen, som ikke er direkte linje til meg, som jeg også ønsker å få skrevet ut, men hvordan ?Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Elsebø

Hei igjen.Da må du nok ta en ting om gangen, sette din 5-tipp i fokus og skrive ut etterkommerbok. Ellers så er min erfaring at det lønner seg å la programmet lage en rtf fil som du lagrer i word. Dermed kan du fikse og ordne litt på utskriftene og ikke minst kunne sende som e-post til andre slektninger.Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Takk for tipset !Jeg har nå fått surra og rørt litt, og jeg begynner ut fra det dere forklarte å kjønne noe av det. Så får jeg prøve litt i morgen kveld også.Takk for hjelpen !Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.