Gå til innhold
Arkivverket

[#13206] Michael Peders. født i Askevolds Prgj.


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Leter etter Michael Peders. født i Askevolds Prgj. Finner han i 1865-tellingen der han er 41 år og gift med Gyri Hansd. og bor på Toranger i Sund Prgj. Han har da en datter Oline på 2 år. Oline tror jeg er oppvokst i Austevoll, Økland?? Gyrid Hansdtr. finner jeg at døde 23. nov. 1915, boende i Austevoll, Økland. Fødestedet hennes er Taranger(Toranger?) Takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

20. april 1859 giftet Michel Pedersen, 34 år gammel, seg i Sund med Gyri Hansdatter Taranger, 22 1/2 år gammel, datter av Hans Jacobsen. Om brudgommen står det at han var fra Hollevig, og sønn av Peder Pedersen, men han hadde adresse Taranger da han giftet seg.Vi finner at Michel, sønn av Peder Pedersen og Helene Pedersdatter Høvig, ble født 6. juni 1822, og døpt 9. juni samme år i Askvoll. Han ble konfirmert i Askvoll 10. november 1839. I bygdeboken for Askvoll finner vi både Hollevik og Høyvik, men så vidt jeg kan se uten at denne familien er omtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.