Gå til innhold
Arkivverket

[#13212] Mari Olsdatter


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg søker en tippoldemor født i Land ca 1772. Hun er bosatt i Søndre Land, og forloverne ved vielsen av henne og mannen Tomes Johansen er fra Hof. Jeg har derfor eliminert det ned til tre mulige: Mari døpt 1773 i Fluberg, datter av Ole Anstensen og Chirsti Erichsdatter Næs Eje. Mari døpt i Fluberg 1771, datter av Ole Andersen og Mari Jonsdatter Raaumseje. Mari døpt 1772, datter av Ole Olsen og Marte Pedersdatter Øxne. Er det noen som vet noe om noen av disse? Jeg forlanger ikke at noen skal bruke mye tid på dette, jeg håper bare at andre har vært borti en av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Dersom du har navn på barneflokken, så er ofte nest eldste datter oppkalla etter mormor.Familysearch LDS IGI gav desse jentenavna:Mari - Christening: 06 SEP 1795 Sondre Land, OpplandAnne Maria - Christening: 23 SEP 1798 Sondre Land, OpplandOlina - Christening: 23 APR 1807 Sondre Land, OpplandEi av bestemødrene heiter nok Mari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.