Gå til innhold
Arkivverket

[#13238] Drammen


Gjest Spøgelset fra Drammen
 Del

Recommended Posts

Gjest Spøgelset fra Drammen

Jeg søger oplysninger vedr. en kvinde med efternavnet Bording, som rejste med Kong Christian d. IV til Norge. De noter jeg har om hende fortæller at hun i dag er kendt som 'Spøgelset fra Drammen'. Desværre kan jeg ikke finde litteratur som kan støtte denne oplysning. Hun stammer formådentlig fra Lûbeck, Schleswig hvor jeg har relation til en Bording-familie. Jeg håber at herigennem at få oplysninger eller henvisninger til materiale om emnet.Mogens Jepsen Viborg, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Nå ble jeg virkelig nysgjerrig: Går det noen spøkelseshistorier om denne damen? Hvor i Drammen er hun i så fall 'knyttet' til? Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mogens Jepsen

Tak for interessen. Jeg glemte én ting i min efterlysning. Jeg har mailet med Drammen Turistinformation. De fortalte, at de havde hørt om denne historie, men de kunne ikke hjælpe mig yderligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.