Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Olaf Hansen

[#13269] Problemområdet Vågan i Lofoten - Anne Marie Paulsdatter.

Recommended Posts

Gjest Olaf Hansen

Hennes alder ble, da hun døde i 1867, i kirkebok for Skjervøy, Troms, oppgitt til 78 år.I ft 1801 finner jeg en Ane Maria Poveltr. 6 år fosterdatter hos Anders Andersen, Ulwaag, Gimsøe, Waagen, men er det henne ?I ft 1865 bor hun hos sin sønn Anders Johannesen i Taskeby, Skjervøy, Troms.Anders Johanessen giftet seg i 1853, og alderen oppgis i kirkeboka til 35 år, født i Vågan.Er det noen som kjenner til disse personene og deres aner ?-Olaf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest per helge seglsten

Du finner henne her: http://trekilen.com/xls/Vaagen_1818.xls Hun ble gift 28. september 1818 med Johannes Benonissen fra Holand. Jeg vet ikke om det står mer i originaldokumentene enn det som er skrevet av og lagt ut, men en mail til mannen bak sidene, kan kanskje avklare det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Håkon Brun

Hei. Du har helt rett, Vågan er et problemområde. Jeg har kikket i skifteprotokollene for å se om jeg kunne finne foreldrene. Det eneste som passer, er vedlagte skifte, men dessverre, her er det ikke oppgitt arvinger: 1795 16/9, Guldvig - Skifte etter Povel Joensen Guldvig Aktiva 23 - 3 - 15 Passiva fallit for regning: 9 - 2 - 6 nyder: 6 - 1 - 13 med vennlig hilsen Håkon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive