Gå til innhold
Arkivverket

[#13278] Hvem var foreldrene til Ole Jonsen Lund, Råen, f. 1754


Gjest Brynhild Lægreid
 Del

Recommended Posts

Gjest Brynhild Lægreid

Tippoldefar min Jacob Olavson Råen, f. 1800, kom fra gården Råen i Fana. Hans foreldre var Kari Jacobsdtr.Råen, f. 1767 og Olav Jonson Lund, Råen, f. 1754.Han tok sannsynligvis navnet Råen da han flyttet til gården, som skikken var den tiden. Kari var datter av Jacob Fredrikson Krohnstad og Margreta Asbjørnsdtr. Helland, og var trolig født på gården.Jeg vil gjerne vite hvor Ole Jonsen Lund kom fra, hvem som var foreldrene hans, og om mulig, deres forfedre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Dette innlegget burde vel vært på Brukerforumet?www.familysearch.org angir et bryllup mellom OLE JOENSEN og KARI JACOBSDR 04 JUN 1797 Fana. Med disse navnene finner du barnene Asbjørn (1797), Jacob (1800) og Kari (1807). Men dette viste du vel? Kanskje kirkeboken angir noen faddere som kan være til hjelp.1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg kan ikkje finne Ole Joensen i kyrkjeboka døypt frå Lund. Den næraste kandidaten eg finn, er Ole, dpt. 12.4. 1752 som son av Johannes Olsen Engevik og Synnøve Michelsdtr. Engevik ligg litt inne i Hauglandsdalen, på sørsida av vatnet, medan Lund ligg heilt oppe under Gulfjellet v/Bontveit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.