Gå til innhold
Arkivverket

[#13290] Fotograf Fred Deane, Beresford og Olden Dakota


Gjest Vidar Øverlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Øverlie

Fra Ingar Tollum Andersen har jeg fått en kopi av et fotografi som muligens viser min ane Trine Gran f. 1827 og hennes datter Petrine f. 1859. Bildet er trolig tatt omkring 1900. Fred Deane, Beresford, og Olden Dakota er skrevet på fotografiet. Beresford er et sted i Sør Dakota, men hva som menes med 'Olden Dakota' er ukjent.Takknemlig for informasjon om fotograf Fred Deane i Beresford i Sør Dakota og hva som kan menes med Olden Dakota.Vennlig hilsen fra Oman Vidar Øverlie http://home.online.no/~oeverlie/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Er du egentlig på jakt etter dine slektninger?-----Census 1900: South Dakota, Union County,other township, District 332 Boresford village (part of), Prairie township.Boresford....noen har en skriveleif et sted, trur eg.-----District 332 består av 37 sider, men jeg leter ikke dersom du ikke er på jakt etter Trine og Petrine. Om du så er fortell oss hva du vet.-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Vidar Øverlie

Nina, det er informasjon om fotografen jeg er ute etter. Trine Gran og hennes datter slo seg ikke ned i Amerika. Vi vet vel egentlig ikke om de har vært der noen gang.mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Øverlie

Det kan vel også være mulig at fotograf rammene til Fred Deane, Beredsford har blitt brukt i Norge av andre fotografer.mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.