Gå til innhold
Arkivverket

[#13296] Forsvunnet i 1865


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Paret Ole Andersen og Johanne Hansdatter er umulige å finne i 1865. De ble viet i Søndre Land 1853, og har barna Ole Martin 1855, Anton 1856, Andrine 1858, Johan 1863, Syver 1867 og Syver 1872. I 1875 er Ole og Johanne på Nordgaardshagen sammen med sønnene Anton og Sjur. Johan finner jeg i legd et annet sted. Men hvor er de i 1865? Jeg har sett på både Ole Andersen og Andreassen, men er like langt. I 1875 står det at Ole er født på Hadeland, og ved vielsen er faren Andreas Dageson. Er det noen som har hørt om eller vært borti dette paret? Vær så snill og hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

HeiTror jeg har funnet Anton og Ole Martin i 1865. Anton Olsen, 9 år, Legdslæm på Endreruud. Ole M. Olsen, 11 år, Legdslæm, Ødegaarden. Begge i Land.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Og det igjen kan tyde på at hele familien var splittet i 1865.Kanskje dette er 'din' Ole Andersen; f. 1832, gift, tjener på gården Schee i Søndre Land: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60536&variabel=0&postnr=7812&fulle=true&spraak=n>LenkeOg at dette kan være kona Johanne Hansdtr. f. 1822, gift, losjerende med yngste sønnen (på det tidspunktet) Johan f. 1863 på gården Bratland i Søndre Land. Johanne står riktignok oppført som Larsdatter, men det kan godt være en skrivefeil for Hansdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Sonja.Har du funnet Land 1875 her i DA. Kan du forklare meg hvordan, og hvor du fant familien i 1875. Jeg må ha problemer med den tellinga, men det er ikke første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Takk for mange gode svar. Det ser ut til at dette kan være riktig. Men jeg lurer fortsatt på hvor opplysningen om at Ole er født på Hadeland kommer fra. Jeg må gå gjennom bøkene på ny. Kanskje jeg kan finne ham død, og bli noe klokere av det. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.