Gå til innhold
Arkivverket

[#13307] Johan Linck f. 1750 - bosted 1801 Bergen - hvem var hans foreldre?


Gjest Tone Tjensvold Barstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Johan Linck f. 1750, yrke 1801: skredder. Han var gift med Juliane Bernstorph.De hadde barna Johan Jacob Linck, Friederick Gottlieb Linck som var gift med Karen Feyling f. 1787 i Egersund.I 1801 bodde Johan Linck m/fam. i Bergen. Hvem var foreldrene til Johan Linck f. 1750? Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Det ser ut til at det også fantes andre med navnet Linch i Bergen. I 1765 giftet Bernhard Sigmund Linch seg med Barbora Sophia Wordemann uk mesterskræder, Mar 28,Jun 19, 1765. Kanskje hans bror?-----Disse Linch'ene døde i BergenJørgen Linch m væver Mar 23 1763 DKNicolai Linch m Aug 16 1751 StJBernhard Linch m 42 mesterskrædder 19- i kirkegaarden kl. 12 slet Aug 14 1780 KK (han var 42 år og må være født ca. 1738)Gertrud Sophia Linch* k 3 6m Bernhard Linch skrædders d. Feb 24 1778 StMHenrich Linch m 14 af Korskirkens sogn søs paa det alm Sygehuus 507 1780 StM-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Möller Nordby

Å neida du, men takk!! Gå opp på 'daværende område' og klikk på Bergen. Der ligger det et hav av ressurser så den som har aner i Bergen er 'heldig' iallefall når det gjelder slektsforskning ....... Det er ennå flere databaser å ta av her.Men passet noen av disse inn? Han het jo Linck og ikke Linch som du angir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

I mine papirer etter svigerfar er navnet Link skrevet på flere forskjellige måter slik som Linck, Linch og Link.mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Nina, jo du er dyktig!!!I dag har du lært meg noe nytt!!!!Daværende området - Bergen - var bare helt fantatstiskt. Nå skal jeg lete......Tusen takk skal du ha og ha en fortsatt fin kveld:-)Beste hilsen fra en som stadig lærer noe nytt, Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.