Gå til innhold
Arkivverket

[#13309] Nils J Berg fra Sverige, skomaker i Oslo 1900


Gjest Morten Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Strøm

Hei,Kan noen hjelpe med opplysninger om denne familien. Lenke Hvor i Sverige var de eventuelt fra (muligens Värmland). Etterslekt i Norge etc. Min Oldefar Simon var skomakergutt der, og jeg tror muligens i slekt med Bergs (betyr i Fl det?) Fint om noen kan hjelpe med dette.mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei,Jeg uttrykte meg kanskje feil, men det er familien Berg jeg egentlig spør om. Min oldefar har jeg funnet ut av tidligere. Han var fra Skillingsmark. Så hvis noen kan hjelpe med opplysninger om fam Berg så hadde det vært fint.Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Gjennom Edith Maries dåp 11.04.1898 i Gamle Aker kirke (født 10.12.1897) opplyses at han heter Nils Jonassen Berg. Her finnes også faddere som Ida og Gustav Berg. Ved Rolf Erlings dåp i samme kirke 26.07.1896 (født 19.06) skrives morens navn Emma Christina (ev. fornorsket til Christine)og et etternavn som ikke er lett å lese i Mini'en: Bryn.?? Ida Berg er igjen fadder, Gustav Krog en annen, Pige Hulda Krog og Olof Hult de to siste. De bor hele tiden i Wessels Gade 15. Alle barna var 'ekte'.De giftet seg i Gamle Aker kirke 06.10.1895, skomager Nils Jonassen Berg, bosatt Wessels Gade 15 og Emma Kristina Brÿntesdatter. Begge født i Skillingsmark, Värmland 1869. Hans far Jonas Gulbrandsen, hennes Brynte Olofon Hult (Hult usikkert). Forlovere Olof Hult (Rosteds Gade 16, Hult er usikkert) og Gustav Børjesen (Olaf Ryes Pl.11) (Gamle Aker Mini 9 1890-1898 5/6 p.198 no.58), håper dette er til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.