Gå til innhold
Arkivverket

[#13317] Kaptein Karl Gustav Ferdinand Jørgensen, m/fam. Porsgrunn .


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Folket. 1900 Deichmansgt.11 b. Porsgrunn kapteinen med sin familie, kone er Hilda Cortner, født 1856, de gifter seg 10.10.1878. Kapt. er til sjøs 1900 og hun er syerske, jeg har fått oppgitt en del navn som skal være deres barn, kan noen gi meg en bekrf. 1. Jørgen ikke noen dato, 2.Gunda Otilie født 29.8.1881. 3 Kristiniane (Kikka) født 1883. 4. Carl Cortner født 1894, 5. Så har jeg Karl, Magnus er dette 2 gutter eller 1, til USA. Kan noen løse disse trådene for meg? Glad for hjelp. MVH. SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Du finner litt om samme slekta her: Lenke Søket kan jo relateres til din andre etterlysning, 13315, da det henvises til samme gård og samme familie. Dessverre er ingen barn nevnt, men de barna du nevner må vel bo sammen med resten av familien i 1900? Karl som dro til USA er vel kanskje samme som Carl Cortner? Folketellinga bekrefter at Gunda (f. 1881 og syerske), Christiane (f. 1883) og Carl Kortner (f. 1894) alle er barn av skipsfører Carl G.F. Jørgensen og hustru Hilda. Alle er født i Porsgrunn.De ga ikke mye mer hjelp, men lykke til videre på din søken... mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.