Gå til innhold
Arkivverket

[#13318] H. Kristiansens busser/turbiler i Ringeriksdistriktet


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Noen som kjenner til dette busselskapet?De skal ha hatt tilhold på Ringerike el. Jevnaker. Vet ikke om det fortsatt eksisterer da jeg ikke kan finne det i noen tlf. katalog.Tror det ble startet av en slektning av min mann som het Harald Kristiansen, født tidlig på 1900-tallet på Hønefoss.Hans foreldre var Kristian og Alma ThomassenMvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Rutebilhistorisk forening er nok plassen då. Kanskje du bere skal senda ein epost til redaktøren i bladet deira; Bjørn Falck Russenes. Han har epostadresse redaksjonen@rhf.no. Dei som er interessert i bussar skulle elles melda seg inn i denne foreningen. For 300 kr året får du fem fine blad. Innmelding på same adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E. Yttri

Du skal til Oslo. Selskapet eksisterer fortsatt, du finner det i telefonkatalogen. Disse turbussene var i mange år i hovedsak å se på sightseeing-turer innenbys i Oslo, men nå for tiden er de da stadig vekk å se på veiene både i Oslo og alle andre steder hvor turbusser ferdes.Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Takk Ole :-)Rart jeg ikke fikk det opp da jeg søkte på turbusser på Gule Sider-Østlandet i tlf. katalogen?! Mulig jeg hadde for snevert søk.Jeg får slå opp i en Oslokatalog så ordner det seg nok :-)Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Du finner dem vha Kristiansen Østlandet under overskriften Turkjøring. De bruker nå bare HMK som logo. Så da kan du gjette deg til websiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.