Gå til innhold
Arkivverket

[#13320] 'Daværende- og dagens område'.


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg har oppdaget at ikke alle kjenner til denne ressursen øverst på menylinja. Velg fylke og deretter kommune, og er du riktig så heldig ligger det mang en avskrift av kirkebøker og venter på deg. Ta f.eks. Bergen .....Et lite ønske hadde det vært om det fantes mer fra Østfold .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Så vidt eg veit, har dei lenkene du snakkar om, vore der sidan DA vart til for fem år sidan. Eg har i alle høve nytta dei tid om stunder. Men du bør òg merke deg at det visse stader finst lenker som gjeld *Heile fylket' og 'Heile landet'. Der ligg det òg mykje interessant.At der finst meir under Bergen (og t.d. Hordaland) enn andre stader, skuldast hardt og målretta arbeid gjennom mange år. For det er ikkje berre å ynskje seg meir frå eit fylke. Der må òg finnast folk til å gjere arbeidet med er å registrere desse dataene. For slike dett ikkje ned som Bibelens manna frå himmelen. Diverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Hei Nina!Finnes det ikke noe for Østfold, så er det i allefall bruk for det. Jeg mente det var gang i prosjektet om å registrere kirkebøkene jeg men, kanskje ikke allikvel? Mener å ha hørt at de er i gang i Skjeberg. Vet noen om det stemmer? Hvis ikke er det jo bare å sette seg ned om en har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Håper jeg ikke virket krevende, for det var ikke det jeg mente.Jeg vet at jeg har kommet over en del avskrifter av kirkebøker i bl.a. i Østfold som ligger på private hjemmesider. Vil det være galt å oppfordre disse til å gi sitt bidrag til DA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Galt å oppfordre er det neppe, men det står jo enhver fritt, som skriver av kirkebøker, å plassere sitt arbeid der de selv vil.Om man vil ha oversikt over geneaologiske ressurser i Norge, er dette stedet:LenkeDenne lenken finnes forresten også under Nyttige lenker her i DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.