Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tommy Spjøtvoll

[#13321] Hovlik Sivertsen Tevik f.1741, Aure MR

Recommended Posts

Gjest Tommy Spjøtvoll

Hei.I Ft.1801 finner jeg Hovlich Sivertsen her: LenkeJeg har noen opplysninger jeg dessverre ikke har notert kildene på: Hovlik Sivertsen f.1741-d.1812,Aure gm. Mette Helene Knutsdtr. Smed f.1738,Hemne?-d.1816,Aure?Kan noen bekrefte noe av dette? Vet noen noe om Hovlik sine foreldre?På forhånd takk for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solvår Nergaard

Hei! Det står i bygdeboka for Aure at ekteparet fikk feste på denne husmannsplassen som het Smedøyra/Tevikøyra i 1773.De overtok plassen etter Mette Helena Knutsdotters foreldre,Knut Ivarson(smed) og Malena Madsdotter.Hovlik Sivertson var tambur.Det står at Hovlik døde i 1812 og kona Mette i 1816.Hovliks foreldre står ikke nevnt under gården Tevik.Mvh Solvår

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tommy Spjøtvoll

Takk skal du ha!Er det noen som har kirkebøkene tilgjengelig å kan se etter takker jeg for det da det kan bli en stund til før jeg kan få gjort det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.