Gå til innhold
Arkivverket

[#13321] Hovlik Sivertsen Tevik f.1741, Aure MR


Gjest Tommy Spjøtvoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Spjøtvoll

Hei.I Ft.1801 finner jeg Hovlich Sivertsen her: LenkeJeg har noen opplysninger jeg dessverre ikke har notert kildene på: Hovlik Sivertsen f.1741-d.1812,Aure gm. Mette Helene Knutsdtr. Smed f.1738,Hemne?-d.1816,Aure?Kan noen bekrefte noe av dette? Vet noen noe om Hovlik sine foreldre?På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvår Nergaard

Hei! Det står i bygdeboka for Aure at ekteparet fikk feste på denne husmannsplassen som het Smedøyra/Tevikøyra i 1773.De overtok plassen etter Mette Helena Knutsdotters foreldre,Knut Ivarson(smed) og Malena Madsdotter.Hovlik Sivertson var tambur.Det står at Hovlik døde i 1812 og kona Mette i 1816.Hovliks foreldre står ikke nevnt under gården Tevik.Mvh Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Takk skal du ha!Er det noen som har kirkebøkene tilgjengelig å kan se etter takker jeg for det da det kan bli en stund til før jeg kan få gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.