Gå til innhold
Arkivverket

[#13333] Kilderegistrering Østfold


Gjest Ketil Firing Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Oversikten viser vel kun en gitt arbeidsfordeling i forbindelse med DIS-Norges store avskriftsprosjekt. Til min store overraskelse så jeg at en kirkebok for Larvik var nevnt på listen, vet DIS-Vestfold om dette slik at det ikke blir dobbeltarbeid?mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

Guri Isaksen i Fredrikstad har transkribert ( og selger ) kildehefter for Østfold: Kirkebøkene for Skjeberg 1702-1762, Tune 1720-1762, Ekstraskatten 1762 for en rekke kommuner, skattematrikkel 1723, Skatt på tjenerlønn 1711 og skoskatt 1711 for noen kommuner. Ellers en rekke folketelinger.Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Det er fortsatt ikke noe svar på mitt spørsmål om Larvik, hvilket vel betyr at DIS-Vestfold ikke deltar i dette forum, eller at ingen fra DIS-Østfold vet om man har en dialog ned DIS-Vestfold. Jaja!Okkesom, er det noen som vet hvor langt Steinar Haakafoss er kommet med Aremark?mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

AreJeg har møtt vedkommende som er oppført som registrator av kirkebøker fra Larvik på møte i DIS-Vestfold. Du trenger derfor neppe være redd dobbeltregistrering. Dessuten foregår all bestilling av arkivmateriale gjennom samme person, slik at evt. dobbeltbestilling bør kunne oppdages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Bill

Hei,Jeg har en del av mine forfedre fra Østfold og ønsker gjerne å kjøpe noe av det materiell som Guro Isaksen har transkribert. Er det noen som har mail, adresse eller telefonnr til Guro Isaksen ???Mvh,Bjørn Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Lillebye

Petter Langeland!Har du e-post adressen til Guri Isaksen? Jeg ønsker kopi av kirekbøkene for Skjeberg (1702-1762).Beste hilsner,Einar Lillebye (einar@lillebye.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Ludvigsen

Hei,Jeg vil som kilderegisteringskoordinator i Vestfold bare få bekrefte det Ketil sier. Materiellet for Larvik er bestilt og utlevert via oss i DIS-Vestfold så det er under kontroll.John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Anne Marie Sandhaug

Hei Jeg ser at jeg burde ha blanda meg inn i denne debatten på et langt tidligere tidspunkt - men jeg har rett og slett ikke oppdaget den før idag. Men svarene som har fremkommet er i alle fall rette. Til alle som er interessert i hva som er registrert/i arbeid av kirkebøker i regi av DIS-Østfold, så bruk linken i Magne Grastos innlegg av 22.11.04, og let dere frem til Østfold. Denne siden oppdateres av undertegnede (som er koordinator for registreringsprosjektet i DIS-Østfold), og er til å stole på (stor sett,da). Oversikten som tidligere lå på DIS-Østfolds hjemmeside er fjernet derfra. Bakgrunnen for at dere fant kirkebøker fra andre fylker enn Østfold der, er at medlemmene får registrere det de selv har lyst til å registrere, og noen ville altså gjerne registrere for Vestfold og også Finnmark. Dette er gjort full i forståelse med de lokale DIS-foreningene. Mvh Anne Marie Sandhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.