Gå til innhold
Arkivverket

[#13362] Dalborgen i Verdal, Oppland. Nytt forsøk


Gjest Vidar Bern
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Bern

Min 4xtipp, Hans Narvesen Dalborgen ble begravet den 18.12.1774. Han var gift med Ane Olsdtr. Knappen, født i 1722. Jeg leter etter hans foreldre. Har funnet en mulighet, Narve Hansen Dalborgskogen som levde i perioden 1688-1774. Var gift 3 ggr først med en navnløs 'Quinde' fra 1693-1742, så Gubjør Erichsdtr, død i 1761, tilslutt Inge Evensdatter. I skifte går arven bare til hans søsken, men han kan ha hatt en sønn i første gifte. Finnes det noen andre Narve på Dalborgen eller underliggende plasser som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Rune Viken

Har desverre ikke mulighet til å sjekke det du spør etter, men det er en gård som heter Dalborgen i Oppland der jeg er født. Den ligger i VARDAL og ikke Verdal. Kan være en forveksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidar Bern

Hei Rune, takk for svar. Ja det er den samme gården for det er VARDAL. Vet du noe om noen Narve som levde der før 1774 så er jeg takknemlig. Jeg har lett etter foreldrene til Hans Narvesen Dalborgen i lengre tid. Hører gjerne fra deg igjen. Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Herberg

Vet ikke om dette er noe bidrag, men en Hans Narvesen Bjugstadeie, nevnes som 9 år gml under prestemanntallet for Vardal i 1666. Han er sønn av Narve Christensen, 42 år. Gardbrukeren på Bjugstad heter Narve Balsersen, 62 år. Hans Narvesen, f ca 1657, kan kanskje være bestefar til din Narve. Bjugstad og Dalborgen ligger like ved hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.