Gå til innhold
Arkivverket

[#13375] Anna og Jens Sveen/Hildur Dahl, Gjøvik


Gjest Else Granum
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Granum

Jeg søker etterkommere etter Anna og Jens Sveen. Anna er født på Rena 14.09.1874 og hun var gift med Jens Sveen fra Vardal?. Jens Sveen drev butikk på Gjøvik. De hadde to barn som jeg kjenner navnet på; Georg født 14.12.1899 og Hildur født etter 1900. Jeg tror Georg var barnløs, men Hildur var gift, og jeg tror hennes navn var Dahl. Jeg vil gjerne komme i kontakt med eventuelle etterkommere etter Hildur eller andre etterkommere etter Anna og Jens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva johannessen

I folketellingen 1900 finner jeg Jens Sveen f.1876 i Søndre Land og Anna Sveen f.1874 i Aamodt ( østerdalen) Hedemark.De har sønnen Georg f.4.12.1899 på Gjøvik.Skal ta en titt i kirkebøkene i morgen for å se om de hadde flere barn enn de to du nevner. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hei Eva! Jeg vet at Anna og Jens hadde en sønn til, men han ble drept under krigen, ca. 16 år gammel. Om det var flere enn disse tre vet jeg ikke. Det jeg vet er at Hildur hadde en sønn, men jeg husker ikke navnet og ikke hvor gammel han er. Jeg skulle gjerne komme i kontakt med etterkommere etter Anna, disse vil da være mine tremenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hallo Else. Jeg tror jeg kan hjelpe deg med Hildurs sønn. For mange år siden var jeg å kalle nabo med Dahl`s, de bodde på Raufoss, næmere bestemt på Tollerud boligområde. Hildur`s sønn heter Jens Rudolph, jeg vet ikke hans fødselsår men jeg antar det er ca. 1938- 40. Vet ikke noe mer nå, men jeg kan muligens finne ut om han lever og i tilfelle hvor bare jeg får snakket med riktig person. Skriver i så fall et lite innlegg igjen. Hilsen Ruth Gaustad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Jeg har tatt en rask titt i kirkebøkene og funnet ut at Hildur er f.14.11.01. Jens og Anna hadde også ei datter Gudrun f.24.5.1905.Har ikke rukket å se etter flere.Det rette navnet på foreldrene er Jens Johansen Sveen og Anna Olsen Skramstad. Vet du noe om hva slags butikk Jens drev?Det er en butikk på Gjøvik i dag som er eid av en fam.Sveen.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Jeg vet desverre ikke hva slag butikk Jens drev, jeg har bare en meget svak fornemmelse av at det var kolonial. Gudrun viste jeg ikke om, mange takk skal du ha. Takk også til Ruth, det ville være kjemflott hvis du kunne få vite om Jens er live og eventuelt hvor han bor. Mange takk begge to. Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

En Jens Rudolph Dahl i passende alder døde i 1995: LenkeDet står en del om sønnen Egil som ble drept under krigen i 'Våre falne'. Jeg kan skrive det av hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hei Ragnhild. Takk for opplysningene, det er nok den 'riktige' Jens Dahl som er død desverre så jeg må nok satse på at det finnes flere etterkommere etter Anna og Jens. Det er veldig snilt hvis du kan skrive av det som står om Egil. Hilsen Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

Fra 'Våre falne': 'Sveen, Egil, handelsbetjent, Vardal. Født 11. juni 1911 i Vardal, s. av Jens Sveen, f. 1876, og Anna f. Skramstad, f. 1874. Holdt på å reparere skadene som farens forretning hadde fått ved sprengningen av Breiskallen bru, da tyskerne kom 20. april 1940. Forsøkte å komme seg vekk, men ble skutt. Gravlagt i Vestre Toten. Omtalt i 'Krig og okkupasjon' (Gjøvik 1946)'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.