Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ragnhild Tvedt

[#13378] Østfold

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Tvedt

Hvorfor finner jeg ikke Østfold på folketellingene? Er det noe annet sted jeg kan finne det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Her er då mykje Østfold. Klikk deg inn på kva som helst av teljingane (1801, 1865 og 1900) og du finn heile Østfold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnhild Tvedt

Beklager! Sent på kveld! Det er en stund siden jeg jobbet med slekt i Østfold. Det jeg egentlig lurte på er om det er noen kirkebøker tilgjengelig på nettet fra Østfold, som ikke ligger i digitalarkivet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Det er nok ikke mye kirkeboksmateriale fra Østfold tilgjengelig her ennå. Se tema 13320 og 13333 i brukerforum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Hvilke kirkebøker er det du lurer på? Sitter med noen fra Skjeberg her, og kan nok gjøre et opslag dersom det er det du behøver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Marie Sandhaug

DIS-Østfold er i gang med å registrere kirkebøker som skal ut på Digitalarkivet - bare ha litt tålmodighet, de første kommer snart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Men det er vel ingen fra Skjeberg? Bortsett fra en fra Ingedal...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnhild Tvedt

Jeg leter etter forfedre til Amanda Berger, født 1868, Berger, Id. Kristian Andersen Strand, f. 1839 i Rakkestad, gift med Johanna Hansdatter, f. 1827 Berg. Adolf Olsen Strand, f. 1826 i Fredrikshald. Jeg aner jo ikke hvor disse stedene er, bortsett fra at de er i Østfold. Hvis du kan hjelpe meg blir jeg lykkelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Alle disse stedene, bortsett fra Rakkestad, ligger i dag i dagens Halden, forhenværende Fredrikshald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnhild Tvedt

Tusen takk! Da kommer jeg sikkert videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Legg merke til at Fredrikshald ble eget prestegjeld av kgl. reskr. 13.12.1769. Dette medførte at Nordre Fredrikshald ble skilt ut fra Berg og Søndre Fredrikshald fra Idd. Berg har egne kirkebøker, og omfatter Berg, Asak og Rokke. Idd kirkebøker omfatter Idd og Enningdal, og altså Søndre Fredrikshald inntil 1769.Kirkebøker for Rakkestad, omfatter også Degernes og Os.Magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnhild Tvedt

Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.