Gå til innhold
Arkivverket

[#13378] Østfold


Gjest Ragnhild Tvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Tvedt

Beklager! Sent på kveld! Det er en stund siden jeg jobbet med slekt i Østfold. Det jeg egentlig lurte på er om det er noen kirkebøker tilgjengelig på nettet fra Østfold, som ikke ligger i digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det er nok ikke mye kirkeboksmateriale fra Østfold tilgjengelig her ennå. Se tema 13320 og 13333 i brukerforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Hvilke kirkebøker er det du lurer på? Sitter med noen fra Skjeberg her, og kan nok gjøre et opslag dersom det er det du behøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Marie Sandhaug

DIS-Østfold er i gang med å registrere kirkebøker som skal ut på Digitalarkivet - bare ha litt tålmodighet, de første kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Jeg leter etter forfedre til Amanda Berger, født 1868, Berger, Id. Kristian Andersen Strand, f. 1839 i Rakkestad, gift med Johanna Hansdatter, f. 1827 Berg. Adolf Olsen Strand, f. 1826 i Fredrikshald. Jeg aner jo ikke hvor disse stedene er, bortsett fra at de er i Østfold. Hvis du kan hjelpe meg blir jeg lykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Alle disse stedene, bortsett fra Rakkestad, ligger i dag i dagens Halden, forhenværende Fredrikshald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Legg merke til at Fredrikshald ble eget prestegjeld av kgl. reskr. 13.12.1769. Dette medførte at Nordre Fredrikshald ble skilt ut fra Berg og Søndre Fredrikshald fra Idd. Berg har egne kirkebøker, og omfatter Berg, Asak og Rokke. Idd kirkebøker omfatter Idd og Enningdal, og altså Søndre Fredrikshald inntil 1769.Kirkebøker for Rakkestad, omfatter også Degernes og Os.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.