Gå til innhold
Arkivverket

[#13388] Bergenser i Nordfjord


Gjest Finn Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Bratland

Oluf Gabriel Olsen født 7 apr. 1861 i Bergen giftet seg 28 aug. 1889 i Stårheim Nfj. med Johanne Pedersdtr. født 1856 på Skareide i Eid Nfj.De fikk 4 barn : Karen Elisa Maria født 7 jun 1890 , Anna Olga Gunnhild født 2 okt 1891 og død 21 apr 1892 ,Anna Synneve Johanne født 8 feb 1893 , Ole Gerhard født 18 aug 1894 .Johanne dør antagelig i 1894 - 95 .I folketellingen 1900 står Oluf Gabriel oppført som fisker med midlertidig opphold Murevik Selje .Barna var plassert som fosterbarn på forskjellige gårder i Eid .Er det noen som vet mer om Oluf Gabriel og hans barn ?mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Det er truleg eldste dottera som emigrerer i 1911.s.exe?slag=visbase&filnamn=EMIBERG&variabel=0&postnr=71085&fulle=true&spraak=nHelsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Huff. Dette virka ikkje slik eg hadde tenkt.Men du finn henne som Karen Elise Olufsdtr.Skareide under emigrantar frå Bergen 1874-1930.Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rune Bergesen

Jeg ser av kb for Stårheim at det er trolig sønnen Olaf Gerhard Olufsen Skareide som dør i 1922, han står oppført som født i 1894. Dødsårsak er krampe under bading. Han er da ugift matros ombord i Damskibet Lærdal. Johanne er ikke å finne død i Stårheim eller i Selje, så kanskje er de flyttet ut etter 1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol. H. Ulvestad

Eg har sett 'Jungeltelegrafen' isving. og håper på at nokon i området huskar litt om dei du etterlyser. Får eg E.postadr. di - skal eg sende oppl. direkte - om eg finn noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.