Gå til innhold
Arkivverket

[#13389] Ingeborg Dorothea Ingebrigtsd. - og hennes barn


Gjest Truls Songstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Songstad

Jeg prøver meg igjen med et forsøk på å spore opp flere barn etter Louis Hermann. Da Ingeborg Dorothea Ingebrigtsd døde (Begravde Bergen 1816-86 – linje 17496) hadde hun adresse 10-14 som er Louis Hermann sitt hus. Videre står det Begravet fra Sygehuset. Hvordan kan det forstås? I merknadsfeltet står det K:frit. Hva betyr det? Fra en pålitelig kar, som har gått mye på SAB, har jeg fått opplyst at det i kirkebok for Arbeidsanstalten står at Hermann hadde to barn med Ingeborg Dorthea Ingebrigtsdatter. Er det noen på SAB som kan sjekke dette for meg? Kan min kilde ha forvekslet dette med Hermanns to barn i 1891 og 1892 samme sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Her er nå eit av dei:54532 1872 Okt 16 Jan 21 Daniel m Bogbinder og Enkeman Louis Hermann Domkirken+ Ingeborg Dorothea Ingebrigtsdatter u Hjemmedaab stadfæstet i Domk. Sogn i Sæbø Kirke. Domkirken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Ja Daniel er grei Bjørn. Han ble satt bort på Radøy og døde allerede 19.8.1872. Det er den antatte nummer en jeg er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Berre eit artig lite poeng, Truls: Adressa 10-14 (omlag der Hotel Neptun no ligg) er den same som Gjest Bårdsen hadde då han budde i Bergen 1848/49.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Vet det Bjørn. Tippoldefar Hermann kjøpte huset like etter at Bårdsen døde 13.5.1849. Hermann flyttet inn 30.11.1849 og solgte det i 1890. - Men det var Ingeborg Dorthea Ingebrigtsdatter født i 1850 på Ørlandet ved Trondheim jeg lurer på. Hadde ho virkelig to barn med Hermann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Loues Hermann fikk et uekte barn i 1876 med Jonette Hansen. Ingeborg D. Ingebrigtsdatter fikk bare 1 barn i Bergen med Louis H. Alt iflg. DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Til Berit: Jeg vet om Jonette. Jeg vet også at Hermann fikk tilsammen fem uekte barn i Bergen og ett på Herlø. Tror ikke det er flere å finne i Digitalarkivet. Spørsmålet mitt var mest rettet til SAB og jeg har ved en glipp plassert det i Brukarforum og ikke i Arkivforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.