Gå til innhold
Arkivverket

[#13391] Østre Moland - bygdebok?? ( og Tromøya)


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Er der noen bygdebok for Østre Moland ???? Hvis - hvor kan jeg kjøpe den - like ledes hvor får jeg kjøpt boka for Tromøya??? Kan noen hjelpe meg??MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Hans Gangstø

Jeg sitter med boken 'Austre Moland' ei bygdebok av Kristen Weierholt utgitt i Tvedestrand 1959. Hvis du fremdeles har spørsmål kan jeg gjøre enkle oppslag for deg. Jeg har lånt den inn via det lokale biblioteket. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Gunnar Moldens bok om Tromøy (foreløpig østre del? - utg ca 2000)kan i alle fall kjøpes hos Norli i Arendal. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Trodde egentlig Neskilen var på landsiden, - Eydehavn. Men jeg har ikke boka, og har bare en gang slått opp i den etter noe jeg jakta på... Mvh - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Til Knut Fjogstad: Jeg forstår det dithen at du besitter betydelige kunnskaper om Arendal området, og undres om du kan bistå med informasjon om følgende personer: Skipper Niels Thomas Johannessen f 1819 g 1849 med Anne Ellefsdotter Dahl f 1827, får flere barn, deriblant John Edvard Johannessen som i 1900 FT er verfstømmermand ved feltspatmøllen. Jeg står enn så lenge fast ved Niels og Annes opphav. I 1865FT er Niels oppført som selveier og skipsfører, De lever begge i 1900 og Niels er da ført opp som forh skipsfører. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Det er ein del å finne på Familysearch:Karen Elene Theresia Amalia Christening: 22 OCT 1854 Tromoy, Aust-Agder, Norway Father: Niels Thomas Johannesen Hseyebak Mother: Anne ElisabethJohanne Elefine Christening: 21 JUL 1850 Tromoy, Aust-Agder, Norway Father: Niels Thomas Johnsen Naeskilen Mother: Anne Ellefsdr NIELS THOMAS JOHANSEN Birth: 16 MAY 1819 Christening: 30 MAY 1819 Ostre Moland, Aust-Agder, Father: JONAS JOHANSEN Mother: KIRSTEN NIELSDRJOHANNES JOHANSEN Birth: 19 MAY 1816 Christening: 02 JUN 1816 Ostre Moland, Aust-Agder, Father: JONAS JOHANNESEN Mother: KIRSTEN NILSDRJONAS JOHANISEN Spouse: KIRSTEN NILSDR Marriage: 10 JUN 1810 Ostre Moland, Aust-Agder, Norway Jonas Johannesen (13) på Nes i 1801: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10918&variabel=0&postnr=3501&fulle=true&spraak=n>LenkeKirsten Nilsdatter (12) på Revesand i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Sira

Inneholder bygdeboka om Austre Moland noen opplysninger om gården(e) Songe i Østre Moland (senere Barbu?)Hans Hansen, smed og hustru Ingeborg Helene født Gundersen + 4 barn bodde på Songe Kniben i 1865. Kan de stå omtalt i nevnte bygdebok??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.