Gå til innhold
Arkivverket

[#13417] Census 1900 Solano, California


Gjest Inger J Elsebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger J Elsebø

Er det noen med tilgang til 1900 Census for Solano, California som kan gjøre oppslag på Benicia, Township, page 124 A og 124 B. Det skal være Charles Hansen, 40 år, født i Norge og hvem som er hans familie? Olaf Hansen, 36 år, født i Norge, hans familie? Evine(Viva) Hansen også født i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Siste linje på s. 124a er uleselig. Dette er vel den linjen Charles ligger på. Men, side 124b er grei:Hansen, Viva Wife, f. Nov 1862, 38 år gml, gift i 18 år, f. 6 barn, 6 barn i live. F. i NorgeImm. i 1884 - vært i USA i 13 årBarn: Goldy?? datter, f. Jan. 1887 13 år gml. f. i NorgeHattie feb. 1889, f. i California William f. Nov. 1892 i CA Louis, sønn f. mai 1894 i CA Harold f. aug 1896 i CA Bernice datter f. Jan? 1898. i CA---------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

lager det litt ryddigere: Alt fra 1900-census du etterspurte.Hei! Siste linje på s. 124a er uleselig. Dette er vel den linjen Charles ligger på. Men, side 124b er grei:Hansen, Viva Wife, f. Nov 1862, 38 år gml, gift i 18 år, f. 6 barn, 6 barn i live. F. i NorgeImm. i 1884 - vært i USA i 13 år Barn: Goldy?? datter, f. Jan. 1887 13 år gml. f. i Norge Hattie datter, f feb. 1889, f. i California William sønn f. Nov. 1892 i CA Louis, sønn f. mai 1894 i CA Harold sønn f. aug 1896 i CA Bernice datter f. Jan? 1898. i CA ---------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Takk til deg Laila. Jeg tror ikke Charles Hansen er gift med Viva, er det noen annen mulig kandidat på side 124A? Charles skal være gift med Bredine. Jeg trodde kanskje Olaf Hansen var gift med Viva eller Betsy Hansen. Finner du henne på side 124A eller B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

La meg sjekke et annet sted med en gang... Nix. Uleselig. Men,han var født i Norge i Desember 1861, og det ser ut som han kom til USA 1873. Stemmer dette med det du vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Opplysningene mine er hentet fra en database som Solano County Genealogical Society har lagt ut. Den lister opp hvem som bodde i Solano i 1900. Her finner jeg bl.a. Olaf Hansen, Betsy Hansen, Charles Hansen, Bridena Hansen og Viva Hansen, alle født i Norge. Jeg har funnet at Bredine emigrerte i 1887 fra Holmestrand til San Francisko. Hun reise sammen med Evine Hansen (Viva?). Det er to barn på 11 måneder med, Gulborg (Goldy?) og Ragna, men jeg kan ikke finne noen ektemenn ved emigrasjonen. Derfor forsøker jeg å finne disse i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Opplysningene mine er hentet fra en database som Solano County Genealogical Society har lagt ut. Den lister opp hvem som bodde i Solano i 1900. Her finner jeg bl.a. Olaf Hansen, Betsy Hansen, Charles Hansen, Bridena Hansen og Viva Hansen, alle født i Norge. Jeg har funnet at Bredine emigrerte i 1887 fra Holmestrand til San Francisko. Hun reise sammen med Evine Hansen (Viva?). Det er to barn på 11 måneder med, Gulborg (Goldy?) og Ragna, men jeg kan ikke finne noen ektemenn ved emigrasjonen. Derfor forsøker jeg å finne disse i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Charles (han var Hans Carl i Norge)skal være født i 1859, men det kan være Olaf som er født i 1861. Jeg vet ikke noe om når de kom til USA, men i 1873 ville jo Olaf vært 12 år bare, så da har han vel neppe reist alene. Jeg har ikke funnet Olaf blant emigranter fra Holmestrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen, Inger.Jeg tror vi må starte på nytt, vi nøster i gale enden.. Hvem leter vi etter hvor, hvem var gift med hvem, og når reiste hvem hvor. Det vil vel løse alle problemer :o)Det ser jo ut til at de giftet seg før de dro fra Norge. Derfor bør letingen starte her. Jeg ser du har hatt ett par etterlysninger før om samme familien uten å få løst problemet. Her reiser Evine og Dina Hansen med småjentene Gulborg og RagnaLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Da fant jeg det 'endelige bevis'1920 U.S. Census - California 1920 U.S. Census • California • San Francisco • San Francisco • ED# 172Der bor nemlig denne lille familien:Hansen, Louis 58 år, f. i NOrge, Ironworker, imm. 1887.Hansen, Evina, 57 år, f. i Norge, imm 1887Hansen, Louis, 25 år, f. i California, clerkDe bodde i Mc. Kennon? Avenue.-----------Og, da kan vi gå litt videre...930 U.S. Federal Census California San Francisco San Francisco (Districts 1-250) District 99Datteren Hattie het altså Harriet...I 326 Miramar Avenue bodde følgende familie:Legger lenke for de som kommer inn: LenkeMiller, Benjamin H. Head, eide sitt hjem, 40 år gml, 24 år når han ble gift, f. i California av foreldre f. i California, butcher (slakter) i butikkMiller, Harriet R, 40 år, 23 når hun giftet seg, f. i California av norske foreldre.Miller, Benjamin L. sønn, 12 år f. i CAMiller Harriett E. datter 8 år f. på Hawaii!!!Hansen, Evine mother in law, 60 år, enke giftet seg 18 år gml, f. i Norge. -----------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det ser faktisk ut som om Frank Hansen, sønn av Charles og Bridena, ble boende i huset i 298 West 'K'-street. I 1930 bor følgende lille familie der:Frank B. Hansen, Head, rents, 35 år gml, gift fra hna var 21?, f. i California, norske foreldre, 1. offiser på Ferry-boat. World War veteran (må være 1. verdenskrig)Haze B. Hansen, wife, 39? gift siden hun var 23 år, født i California av foreldre født i California.Gordon W., sønn, 6 år f. i CA far f. i Norge mor f. i CA.Betty M., datter, 4 år 4/12 (4 måneder) f. i Norge mor f. i CA................. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Frank Hansen dør: HANSEN FRANK BERT MALE Born: 5 May 1894 Died: 23 May 1941 CALIFORNIA ALAMEDA 561031249 Mors maiden name: JOHANSEN Fars name HANSEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Jeg forsøker å finne ut hvor mange av familien som emigrerte til USA. Familien finnes i 1865 telling for Holmestrand i Baggaden 71d, Hans Kundsen med kone Karine Pedersdatter og deres barn. Jeg får vel gjøre som Laila sier, ta utgangspunkt her og se på kirkebøkene for Holmestrand for eventuelt å finne noe om utflytting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.