Gå til innhold
Arkivverket

[#13425] Johan Mejer Andersen, Skånland og Trondenes


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

To av min bestefar, Adolf Bernhof Andersens søsken, Johan Mejer Andersen (f. 1871) og Hansine Andersen (f. 1886), begge fra Skånland i Trondenes, flyttet til Trondheim. Dessverre vet vi så godt som ingenting om deres etterkommere. I hvert fall Johan hadde barn, og i følge ft. 1900 het hans kone Marie, sannsynligvis fra Hammerfest. I følge et skifte etter en bror av Johan og Hansine i Vardø i 1963, kan det synes som om Johan hadde følgende barn: Hans Meier, Marie, Anna, Astrid, Dagny og Erna. Den ene skulle ha etternavnet Haugrønning og en annen Nyberg. Det er sannsynlig at alle, eller i hvert fall de fleste av disse bodde i Trondheim eller Sør-Trøndelag. Er det noen som kjenner til etterkommere av Hansine eller Johan, vil det være hyggelig. Jeg mener å tro at Hansine ble gift Markus eller noe lignende. Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Håkon Brun

Jeg prøver meg igjen på etterlysning av min bestefars søsken som etter all sannsynlighet havnet i Trondheimsområdet. Kanskje er det kommet nye brukere til som kan hjelpe meg, jfr. foregående innlegg. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.