Gå til innhold
Arkivverket

[#13428] Fransk soldat død i Oslo under siste verdenskrig


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

André Fougerolle døde under krigen i Norge, den 6 mars 1943 og dødsattesten ble utskrevet med nummer N° 2/7/1948-File 61-769 T for soldater døde i Norge.Det er en fransk dame som prøver å få tak i denne attesten, hvor skal hun henvende seg?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg er ikke sikker på om jeg har rett svar, men i Riksarkivet i Oslo ligger arkivet etter Krigsgravtjenesten 1945-1965. Det var en egen kommisjon som ble nedsatt i slutten av 1945, og som arbeidet 1946-1950 i flere europeiske land.Arkivet er på 8 hyllemeter og omfatter opplysninger om norske, britiske, nederlandske, franske, tyske, østerrikske, jugoslaviske, polske og russiske krigsgraver. Det omfatter navnelister, har flere serier med kartotekkort, kartskisser og en del fotografier. (Kilde: Håndbok for Riksarkivet, Oslo 1992.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk for informasjon, Yngve-:) Jeg går ut i fra at man da må ha folk i Oslo for å sjekke dette.Jeg skal gi informasjonen videre til Nathalie. Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant adressen til Riksarkivet i Oslo under nyttige lenker og har sendt dem en e-mail.Men dersom noen er villlige og har tid til å ta en tur er adressen:'Statsarkivet i Oslo har felles lesesal med Riksarkivet. Postadressen er: Statsarkivet i Oslo, Postboks 4015 Ullevål stadion, 0806 Oslo. Vi kan også nås på telefon 22 02 26 00, telefaks 22 23 74 89, eller e-post statsarkivet.oslo@riksarkivaren.dep.no' Så får man se.mvh kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirkebøker har 60 års grense, så det er mulig det også gjelder her. Jeg er jo ikke sikker når det gjelder denne saken, men det er i alle fall ikke lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Vel, jeg har sendt en mail til dem og da får vel beskjed om det er grense eller ikke.Og dersom det er, så er det ikke lenge igjen som du sier-:) mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.