Gå til innhold
Arkivverket

[#13431] Ida Bevier og søsteren Martha Bergquist i California 1930..etterkommere?


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Ida Bevier (født 9 sept 1888) og søsteren Martha (født 24 mars 1891 og i 1930 gift med Henry Bergquist) ... damene er begge i oktober 1930 bosatt i: 208 Channing road - Burlingame - California .... Opplysningene har jeg fra et skifte etter deres far (Carl Theodor Hansen) i Stavanger i 1930 - damene er altså født Hansen ... Kan noen finne disse fruene i 1930- folketellinga? er interessert i å finne ut om de har barn... Tusen takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Heeey! 1930 U.S. Federal Census California San Mateo Burlingame District 3 s43 av 46 Eda var gift, men bodde uten mann. Hun hadde en datter som het Eda M. Bevier. Men, jeg greier ikke for mitt bare liv å lese alderen på frøkna. Far var fra Indiana.----------- 1930 U.S. Federal Census California San Mateo Burlingame District 4 image 3 av 46Channing Road Henry Bergquist, Head, eier sitt hjem, 39 år gml, giftet seg når han var 29, f. i Norge immigrerte 1920, commersial trader, chemicals.Marthe Bergquist, wife, 37 år gml, giftet seg nårhun var 27, f. i Norge, immigrerte i 1920Barn: Marion Bergquist, daughter, 1 år 3/12 (1 år og 3 mnd). f. i California.Census tatt opp 8. april 1930 Glad? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vålengas ROOOOOOSE !!!! I dag er det gratis lumumba til alle her på odden!... du er en salig knupp !!!! .....MENS du er i farta....(er litt frekk).... disse søstrene hadde en bror.... Morten Einar Hansen.... født i 1886 ...i 1930 kalles han i farens skifte Einar Hansen... det sies at han er i 1635 Grand Ave. - Astoria - Oregon - USA.. klarer du han og? Takk og takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du har rett, Leif Erik, jeg har sett etter på en bedre skjerm. Det ser ut til at han som skrev av gjorde om 36/12 til 3 år. God i brøkregning.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Ved å søke på 1930-censusen finner jeg en Martie E Hansen, 43 år, født i Norge i Astoria, men det ser ut til at bildene av originalen fra hans distrikt (distrikt 16) mangler. Det står ingen adresse i søkeresultatet, men det står at han er 'roomer'. Det kan vel tyde på at han ikke har familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du er jammen frekkere enn... :o))Jeg fant en fyr.. Hanson, Martie E View Image Online Age: 43 Year: 1930 Birthplace: Norway Roll: T626_1941 Race: White Page: 8A State: Oregon ED: 16 County: Clatsop Image: 0229 Township: Astoria Relationship: RoomerMen, nå ble det sånn derre www... world wide wait...Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel, hvis dette er en konkurranse om hvem som er raskest, så vant jeg nok allikevel. Sjekk mailboxen din, Jon (hihi!) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

La meg ta med en opplysning til: En Martha Bergquist, f 24/3-1893, dør i San Mateo (Burlingame ligger i San Mateo county) 16/10-1949. Hennes fars fødenavn oppgis å være Manson (ja, det står så), og morens Christoffersen. Alt ifølge California Death Records.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada....jada...dette er jo såååå strålende !..tuuusen hjertelig takk !!! Alt hva dere kan!!!!!Også.... NOEN kan jo bare ikke dy seg...jeg klarer altså ikke å la være å spørre......Søskenflokken er nemlig ennå større....De har nemlig også en søster som heter Else... døpt Else Antonette Hansen født 12 mars 1893... i 1930 er hun gift med John Jensen og bosatt 1242 - 77th street Brooklyn, New York - Else dør i California 23 des 1982, men kanskje man kan se i 1930 censusen om hun har barn... Takk..og takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

De har ikke egne barn i 1930, men det er to barn som bor hos dem; Joseph Morano, 1 10/12 år og Paul Gilchrist 1 4/12 år (de er omtalt som 'boarder'. Det er mulig de da er fosterbarn?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. og takk !!!...Det var kjappt levert !!! klarer du å se om John Jensen har noen alder?... når de innvandret? når de giftet seg? hvor John kom fra osv?? Takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

John er 38. De var henholdsvis 27 og 26 da de giftet seg. Begge er fra Norg. John innvandret 1910, Else (Elsie) 1916. Og jeg er på vei ut døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.