Gå til innhold
Arkivverket

[#13442] Marie Andersdatter, f.1809,Grindheim,V-A.


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Heisann!! Jeg er på leting etter Marie Andersdatter fra Grindheim??,V-A.,hun er døpt 19-11-1809, hun ble gift 29-12-1832 i Strømm, med Johan Trygsen. Er det noen som kjenner til henne og hennes familie, og kan bekrefte at det jeg har så langt er sånn nogenlunde. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest helmin kvennodd

hei!! Er det noen som har tilgang til 'bygdebok' som omhandler Grindheim, og kan sjekke om det står noe om Marie og hennes familie i denne?? mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Har du bry med å oversende din nettadresse til:odlando@online.no så skal jeg prøve å hjelpe deg på litt sikt. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei Torleif!! Det er ikke noe bryderi i det hele tatt. Min e-mail er: v-kvenno@online.no Hjertelig takk for svaret. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Bjelland MINI kort 2/5 7.ras 5.rekke (Grindheim var under Bjelland i 1809 og noe utover) finner man følgende den 19.nov.1809:Anders Knudson og Gunhild Torkelsdtr. Refsnes' pigebarn døbt Mari. Faddere: Torgus, Anders, Guri, Ingebør og Mari. Alle fra Refnes.Grindheim Bygdebok, Refnes gnr. 13, s.226-7 viser alle fadderne og s.239 viser Anders og Gunhild m.m. Scanner over noe senere 2-3 sider da jeg nå ser e-mailadressen.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Litt avveksling fra tydning av gotisk skrift, fikk meg til å avveksle med følgende:Bjelland MINI-1 1793-1815 3/4, 2.rad og 3.rekke - Grindheim sogn:28.mai 1808. Enkemand Anders Knudson Flottorp ægtevigd med enken Gunhild Torkelsdtr. Refsnes. Forlovere: Torgils Refsnes og Morten Knudson.Anders og hans slekt er bla. fra Øvre Flottorp før 1600, gnr.20 s. 311-329 i Grindheim Bygdebok. Når det gjelder Gunhild Torkelsdtr. Hun er fra Fjotland, gården Krågeland (Fjotland Bygdebok).I farten fant jeg også Mari's søsken, som følgrende:Ole døbt 19.des.1807 Knud døbt 9.nov. 1811 Anne døbt 9.febr. 1814En kveld senere ved anledning scanner jeg over de aktuelle sidene. Vil råde deg til å låne bøkene ved anledning.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei Knut!! Hjertelig takk igjen, jeg skal reise på biblioteket senere idag å bestille bøkene. Det er helt greit at du legger ut svarene her, da kan jo alle dra nytte av det. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Torleif Odland

Til Helmin.Dette ble et 'langt lerret å bleike'. Og jeg har jobbet endel med opplysninger om dette paret under mine besøk på SAK. Jeg tillater meg derfor Helmin, å legge løsningen på denne nøtten på privat mail til deg. Både Anders Knudsen sin slektsgren fra Flottorp. Og Gunhild Torkelsdtr. Refsnes sine aner som egentlige kommer fra Krågeland i Lauvdal. Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.