Gå til innhold
Arkivverket

[#13445] Hedemark, Johan Caspar Christensen Godager ca f.1720


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Jeg er på let etter om noen kjenner til denne mannen Johan Caspar Christensen Godager ca f. 1720.For å finne ut om dette er samme mann som gifter seg i Hof i Solør med Kari Mikkelsdatter i 1753 og kaller seg Casper Christensen. Som da også mulig er far til Casper Caspersen fra innlegg 13125 !Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

En Maren Christensdatter Helmen (ca.1686-1763, Helmen, Gran, Hadeland) var gift med en Christen Godager som trolig døde på 1750-tallet. De skal ha hatt 2 sønner og 1 datter. (Maren var datter av løytnant Christen Pedersen og Johanne Bay). Kilden har jeg dessverre ikke sjekket, den er 'Slektene Bay i Norge' utarbeidet av O.Delphin Amundsen, Oslo 1943, men siden ingen har svart, sender jeg dette. Tid og navn passer, men det er da også alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Dette er den riktig familien, moren til Johan Caspar heter Maren Helm.Det jeg håpet på, var om noen hadde kjennskap til Johan Caspar Christensen, eventuelt hvem han giftet seg med, hvor mange barn osv, for å kunne utlukke han som den Casper Christensen som gifter seg og får flere barn utenfor ekteskap Hof i Solør.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Torgrim Sørnes

Casper Christensen Huslegaarden dukker i alle fall opp i Tingboken for Solør i 1785, han er da såvidt jeg kan forstå lagrettemann (i motsetning til tiltalt eller vidne), altså en slags legdommer. Det han bruker det ovenstående navnet skulle vel peke bort fra at han skulle kalle seg Godager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.