Gå til innhold
Arkivverket

[#13463] Nummerering av innlegg


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Når jeg skriver et inlegg under et tema finnes det ikke lenger noen nummerering av de enkelte innleggene, kun navn og klokkeslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det har det nok aldri gjort; det er berre under vanleg utlisting av innlegga har vore nummererte. Men sidan det faktisk er nyttig å ha dei nummererte når ein skriv har eg no sett på nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Med fare for å starta ein lang of totalt formålslaus debatt: er det eg eller du som har misforstått Øystein Sunde. Eg har altid forstått omgrepet 'kjekt å ha' slik at det dekkar noko einskaffar seg som er totalt unyttig, og helst fører med seg plager. Tek eg feil? Eller er det selik at tala er totalt unyttige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nina Møller Nordby

Har nummereringen tatt helt av nå da. Når jeg titter på mitt Barstad-terma i brukerforum er nummereringen helt grei. Men når jeg legger inn et innlegg ser nummereringen ut til å foregå fortløpende ut fra det samlede antall innlegg i databasen. De er nå nummer 77000 ett eller annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Våger meg på - kjekt å ha.Som mange andre begreper kan det brukes i vanlig meining, men også ironisk. Øysteins vinkling er det ironiske - at noe kan være kjekt å ha/samle på med tanke på at det kan komme til nytte i framtida. Men i mange tilfeller blir det ei samling av unyttige ting.Men begrepet kan også brukes om det som også er nyttig i øyeblikket - som nummer på innleggene. I en diskusjon med mange innlegg kan det være kjekt å ha et nummer på innlegget man viser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Men har ikkje Øystein Sunde overteke omgrepet heilt og totalt. Og at 'kjekt og ha'-ting er slikt som Øystein Sundane mellom oss skaffar oss sjølv som me veit eller burde vita at me ALDRI får bruk for det? Eg har eitt og anna slikt sjølv, må eg innrømma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Takk, nå er det helt bra igjen.Eller alt er 'kjekt' igjen. Ligger det altså så mange som bortimot 80.000 innlegg her på DA? Det er jo fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.